| کد خبر: 135854 |

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با تین‌نیوز:

◄ ورود 1000 دستگاه اتوبوس درون‌شهری به کشور/ انتقال فن‌آوری ساخت اتوبوس‌های طویل به کشور

یک منبع آگاه از امضای تفاهم‌نامه همکاری برای انتقال فنآوری تولید مشترک، مونتاژ و ساخت 1000 دستگاه اتوبوس درون‌شهری 12 و 18 متری با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و مدیر عامل بانک شهر خبر داد.

تین نیوز

یک منبع آگاه از امضای تفاهم‌نامه همکاری برای انتقال فنآوری تولید مشترک، مونتاژ و ساخت 1000 دستگاه اتوبوس درون‌شهری 12 و 18 متری با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و مدیر عامل بانک شهر خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، این منبع آگاه با رد امضای مستقیم تفاهم‌نامه میان وزارت‌دفاع و بانک شهر، اظهار داشت: این تفاهم میان شرکت‌های تابعه وزارت‌دفاع و بانک‌شهر به منظور حمایت از ناوگان حمل‌ونقل عمومی صورت گرفت که به اشتباه در برخی رسانه‌ها، همکاری وزرات‌دفاع و بانک‌شهر عنوان شد.

 

وی در ادامه سخنان خود در گفت‌وگو با این شبکه خبری، تصریح کرد: قراردادی که از آن یاد می‌شود، از سوی یکی از شرکت‌های تابعه بانک‌شهر به عنوان سرمایه‌گذار با شرکت برجسته سازنده اتوبوس از زیرمجموعه‌های وزارت دفاع منعقد شد که روسای وزارت‌دفاع و مدیرعامل بانک‌شهر در زمان امضای آن، در محل حضور داشتند.

 

به گفته این منبع آگاه، در این تفاهم‌نامه که به امضاء مدیرعامل گروه توسعه صنایع و معادن شهر و مدیرعامل شرکت زرین خودرو رسید، مقدمات لازم برای عقد قرارداد نهایی انتقال فنآوری و تولید مشترک اتوبوس‌های 12 و 18 متری با یک شرکت معتبر اروپایی فراهم خواهد شد.

 

وی هم‌چنین افزود: دراین تفاهم‌نامه شرکت اروپایی طرف قرارداد با گروه توسعه صنایع و معادن شهر علاوه بر پشتیبانی فنی در خصوص تجهیز و راه‌اندازی خطوط تولید، در زمینه آموزش نیروهای فنی نیز مساعدت خواهد کرد و قرار است تامین مالی این پروژه با اختصاص خط مالی توسط بانک اروپایی «اگزیم» و با حمایت و تضمین بانک شهر صورت بگیرد و بر همین اساس با تخصیص 45 میلیون یورو برای تولید 200 دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای فاز اول عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد.

 

منبع آگاه که در یکی از این دو مرکز مشغول به‌کار است، تصریح کرد: برای فاز دوم نیز 400 دستگاه اتوبوس دیگر به صورت مشارکتی تولید و به ناوگان حمل‌ونقل شهری اضافه خواهد شد و با توجه به نام‌گذاری سال 1396 از سوی رهبر انقلاب به‌عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و تعلق عمده سهام بانک شهر به شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور و در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و شهری، حمایت از نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهری به‌صورت ویژه در دستور کار گروه توسعه صنایع و معادن شهر قرار گرفته است.

 

وی در پایان سخنان خود، خاطرنشان کرد: شرکت زرین خودرو تمامی استانداردهای روز دنیا را دارا بوده و با در اختیار داشتن بیش از 120 نیروی متخصص امکانات و سوله‌های مجهز صنعتی به مساحت 12 هکتار یکی از معتبرترین مراکز تولید اتوبوس در داخل کشور به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.