| کد خبر: 133720 |

امام خمینی (ره) از حالات و شرایط اطرافیان غافل نبودند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) خاطرات مشترک خود و برادرش با امام راحل را بار دیگر زنده کرد.

تین نیوز

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) خاطرات مشترک خود و برادرش با امام راحل را بار دیگر زنده کرد.

 

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: یک بار به محضر امام خمینی (ره) رسیده بودیم تا برادرم (شهید مصطفی چمران) نقشه های جبهه و جنگ را خدمت ایشان توضیح بدهند که در همان لحظه مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی (رئیس مجلس) و آقای معادی خواه(نماینده مجلس وقت) وارد شدند.
وی افزود: پیشنهاد آن‌ها به حضرت امام(ره) این بود که امام(ره)، شهید صیاد شیرازی را به فرماندهی عملیات غرب کشور منصوب کنند، چرا که پیش از این، پیشنهاد را به فرمانده نیروی زمینی داده بودند اما موافقت نشده بود، به همین علت به محضر امام(ره) رسیده بودند.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: آقایان از شجاعت شهید صیاد شیرازی در محضر امام(ره) تعریف کردند تا رضایت ایشان را کسب کنند که در آن لحظه امام خمینی(ره) فرمودند: بنا ندارم در کار فرماندهان دخالت کنم.
 
چمران افزود: دو بزرگوار برای بار دوم توضیح دادند که با توجه به شرایط، نیازمند به افسر توانمند هستیم که با بچه‌ ها در سال هماهنگ باشد. امام خمینی(ره) برای بار دوم فرمودند بنا ندارم در کار فرماندهان دخالت کنم. برای بار سوم توضیح دادند که دوباره با همان جمله امام(ره) مواجه شدند که دیگر خداحافظی کردند و رفتند.

 

وی در خاطره دوم خود از روزهای جنگ گفت: با برادر خود شهید مصطفی چمران برای توضیح نقشه های جبهه و جنگ به محضر امام(ره) رسیده بودند. از آنجایی که امام(ره) "چهار زانو "نشسته بودند ما هم به همین حالت نشسته بودیم اما برادرم که پایش تیر خورده بود به سختی نشست، امام خمینی(ره) متوجه شدند و به برادرم گفتند آقای چمران پای خود را دراز کنید اما برادرم قبول نکردند. امام(ره) برای بار دوم گفتند آقای چمران پای خود را دراز کنید، پایتان تیر خورده اما باز هم برادرم نپذیرفتند.
 
چمران گفت: امام خمینی(ره) برای بار سوم به حالت جدی گفتند آقای چمران من به شما می گویم که پای خود را دراز کنید و دیگر برادرم نتوانستند چیزی بگویند. این نشان از آن دارد که امام(ره) از شرایط و حالات اطرافیان غافل نبودند.
منبع: پايگاه اطلاع رسانی افکارنیوز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.