| کد خبر: 133545 |

رئیس کمیسیون محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تهران:

◄ تهران، شهر وعده‌های محقق نشده

با رو به پایان گذاشتن عمر شهرداری فعلی شنیده‌ها حکایت از افتتاح برخی پروژه‌ها، نوسازی بخش‌هائی از ناوگان حمل‌ونقل عمومی و تعدیل نیروی انسانی در بخش دیگر دارد.

تین نیوز

با رو به پایان گذاشتن عمر کاری شهردار فعلی پایتخت، شنیده‌ها حکایت از افتتاح برخی پروژه‌های نیمه کامل، نوسازی بخش‌هائی از ناوگان حمل‌ونقل عمومی تنها در اخبار و نه در واقعیت و تعدیل نیروی انسانی در بخش دیگر دارد.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، رئیس کمیسیون محیط‌زیست شورای شهر تهران با اشاره به این مهم که نوسازی مینی‌بوس‌ها در تهران از وضعیت خوبی برخوردار نیست، اظهار داشت: بیش از هزار و 100 دستگاه مینی‌بوس فرسوده تنها در شهر تهران وجود دارد که بنا بر اطلاعات تا به امروز نوسازی آنها کامل نشده است، چگونه است که شهرداری این روزها از اتمام طرح سخن می‌گوید در حالی که در جنوب‌غرب و شرق این کلان‌شهر، این نوع وسیله‌نقلیه هنوز کار جابه‌جائی مسافر را انجام می‌دهد.

 

محمد حقانی که در گفت‌وگو با این شبکه خبری سخن می‌گفت، تصریح کرد: براساس برنامه از پیش تعیین شده باید تا پایان برنامه اول این تعداد مینی‌بوس فرسوده از چرخه ناوگان حمل‌ونقل عمومی حذف و خودروهای جدید جایگزین ان می‌شد که به نظر می‌رسد این مهم، محقق نشده است.

 

وی در ادامه با بیان این مطلب که «ورود 700 دستگاه اتوبوس وعده داده شده نیز از زمان مشخصی برخوردار نیست»، افزود: قرار بر افتادن بسیاری از اتفاقات هست اما، نباید مردم را تنها با دادن وعده دلخوش کرد و لذا، در این‌ مواقع ذکر زمان و میزان مشخص وسایل‌نقلیه‌ای که قرار بر ورود آنها به ناوگان حمل‌ونقل عمومی است، قطعا مردم را از باتکلیفی رهایی می‌بخشد.

 

حقانی در بخش دیگری از سخنان خود  در گفت‌وگو با این شبکه خبری اشاره‌ای هم داشت به موضوع تعدیل نیرو در بخش اتوبوسرانی شهرداری تهران و گفت: با توجه به واگذاری بخش زیادی از اتوبوس‌ها به بخش خصوصی، طبیعی است که تعدادی از نیروهای انسانی شاغل این حوزه، ناگزیر از ترک کار خود باشند.

 

وی با تاکید بر این‌که پیش‌بینی شده تا حقوق حقه این دسته از رانندگان، پرداخت شود، ابراز داشت: این دسته از رانندگان چنان‌چه به سن بازنشستگی رسیده باشند از مزایای بازنشستگی استفاده خواهند کرد و تعداد دیگر آنها هم، با باز خرید دوران خدمت خود از ادامه فعالیت در این بخش معاف می‌شوند.

 

رئیس کمیسیون محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تهران، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 5 هزار نیروی کار مازاد در شرکت واحد اتوبوسرانی حضور دارند که بودجه زیادی برای تامین حقوق ماهیانه آنها باید،  هزینه شود که از صرفه اقتصادی قابل توجیهی برخوردار نیست.

 

به گفته حقانی، بسیاری از وعده‌های داده شده در شهر تهران محقق نشد، نوسازی و جایگزینی 10 هزار موتورسیکلت برقی با نوع بنزین‌سوز آن تا پایان سال 93 ، از جمله این وعده‌ها بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.