| کد خبر: 133335 |

دولت یازدهم مشکل درآمد ناپایدار شهرداری ها را مضاعف کرد

ری- شهردار تهران در حاشیه افتتاح 110 پروژه شهری منطقه 20 تهران، گفت: دولت یازدهم مشکل درآمد ناپایدار شهرداری ها را مضاعف کرد.

تین نیوز

 شهردار تهران در حاشیه افتتاح 110 پروژه شهری منطقه 20 تهران، گفت: دولت یازدهم مشکل درآمد ناپایدار شهرداری ها را مضاعف کرد.

 

 محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح تقاطع غیر همسطح تقی آباد و 110 پروژه شهری در منطقه 20 تهران در ورزشگاه شهید مدرس ری سخن می گفت، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان با اشاره به فعالیت های قابل تقدیر شهرداری منطقه 20 تهران اظهار کرد: ری نمادی از فرهنگ و معنویت است و در واقع قبله تهران است و شهروندان این منطقه توفیق همجواری حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را دارند.

 

وی گفت: توجه به مناطق جنوبی از اولویت های شهرداری تهران بوده است و ری در کانون این نگاه ها است، مردم در شهر تهران در حال زندگی روزمره هستند و مردم روز و شب کارهای شهرداری را می بینند و این جا نمی توان با اطلاعات غلط و اشتباه اغراض شخصی و سیاسی را دنبال کنند، متاسفانه یکی از بحث هایی که امروز مطرح است که البته قبل از انقلاب هم بوده است و با وجود شوراهای شهر، این مشکل برای شهرداری ها بیشتر شده است، در آمدهای ناپایدار شهرداری ها است.

 

شهردار تهران با تاکید بر اینکه دولت موظف به حل مشکل درآمد ناپایدار شهرداری ها هستند، عنوان کرد: انسان تاسف می خورد که کسانی که خود مسئول حل یک مشکل هستند با روی زیاد از دیگران حل آن را مطالبه می کنند، متاسفانه دولت یازدهم این مشکل را مضاعف کرد، در سال 85 که قانون ارزش افزوده در مجلس به تصویب رسید بخشی از مالیات و عوارض را از شهرداری ها گرفتند و به دولت دادند و مقرر شد 50 درصد از این پول از خزانه دولت به شهرداری ها داده شود اما دولت یازدهم از سال 96 این قانون را تغییر دادند و 50 درصد آن درآمد پایدار شهرداری ها را نیز از بین بردند و به دولت دادند، یعنی مشکل را مضاعف کردند.

 

قالیباف افزود: افتخارات شهر تهران این است که همین درآمد ناپایدار را سرمایه های پایدار برای این شهر کرد، امروز دولت فقط 10 الی 12 درصد درآمد خود را صرف تولید و اشتغال می کند و مابقی را هزینه جاری می کند اما ما افتخار داریم که 30 درصد بودجه را هزینه جاری کرده و 70 درصد را صرف فعالیت های عمرانی وز یر ساختی کرده ایم.

 

بر اساس این گزارش، در این مراسم مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی امام جمعه ری، سید احمد صفوی، شهردار منطقه 20 تهران، سردار علی نصیری، فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران و جمعی از مسئولان شهرداری تهران حضور داشتند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.