| کد خبر: 133060 |

عضور هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران:

◄ تهران به 10 هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران از نیاز تهران به حدود 10 هزار دستگاه اتوبوس خبر داد.

تین نیوز
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران از نیاز تهران به حدود 10 هزار دستگاه اتوبوس خبر داد.
 
 
به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، ابوالفضل قناعتی با اشاره به این نکته که، در حال حاضر 6 هزار دستگاه اتوبوس در تهران کارجابه‌جائی مسافران را در تمامی ساعات شبانه روز انجام می‌دهند که از این تعداد 2 هزار دستگاه آن فرسوده بوده و تنها تعدادی حدود 4 هزار دستگاه اتوبوس از شرایط نسبتا مطلوب برخوردار هستند.
 

وی که در گفت‌وگو با این شبکه خبری سخن می‌گفت، تصریح کرد: تهران نزدیک به 6 هزار اتوبوس تا رسیدن به شرایط استاندارد نیاز دارد، در حال حاضر 70 درصد اتوبوس‌ها در بخش خصوصی و 30 درصد دیگر در بخش دولتی و شهرداری اقدام به جابه‌جائی مسافر می‌کنند.

 

عضور شورای اسلامی شهر تهران با بیان این مطلب که «اتوبوس تنها وسیله نقلیه‌ای است که با حمل بیشترین مسافر به مرکز شهر از سرعت خوبی برخوردار است» لذا، ضرورت دارد توجه بیشتری نسبت به نوسازی و توسعه آن صورت بگیرد، در کنار اتوبوس، مترو و تاکسی نیز سهم خوبی را جابه‌جائی مسافر به خود اختصاص داده‌اند.

 

وی در خصوص هزینه خرید اتوبوس به منظور افزایش تعداد ناوگان اتوبوسرانی با اشاره به سهم دولت و شهرداری در این مورد، گفت: مقرر شده تا با همراهی دولت و شهرداری که سهم هریک در قانون کاملا مشخص شده است، اتوبوس‌های جدیدی خریداری شده و وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی شوند تا، با جایگزین شدن اتوبوس‌های جدید از میزان آلایندگی در هوای شهر تهران کاسته شود.

 

به گفته وی، در سال گذشته شهرداری تهران با خرید 400 دستگاه اتوبوس در صدد برآمد تا بخشی از کسری در این بخش را برطرف کند اما، به نظر می‌رسد چندان موفق نبود زیرا، نیاز تهران به اتوبوس‌های جدید فراتر از چند ده دستگاه است زیرا، همه ساله تعدادی از اتوبوس‌ها به دلیل پایان یافتن عمر مفید که نه، با از دست دادن توان ادامه کار خود از چرخه ناوگان اتوبوسرانی به ناچار حذف می‌شوند و ورود 400 دستگاه اتوبوس آن‌هم هر چند سال یک‌بار چاره‌ساز مشکل حمل‌ونقل عمومی در کلان‌شهر تهران نیست.

 

قناعتی در پایان سخنان خود با تاکید بر ضرورت توسعه حمل‌ونقل عمومی در تهران، خاطرنشان کرد: بخشی از اعتبارات شهرداری برای توسعه در حوزه حمل‌ونقل مترو است که در برنامه 5 ساله دوم، اولویت با توسعه و ساخت مترو است زیرا، با انتقال ترافیک به زیرزمین تا حد قابل توجهی آرامش به شهر باز خواهد گشت و آلایندگی نیز رو به کاهش خواهد گذاشت.

 

به گزارش تین‌نیوز، با توجه به نیاز روز افزون تهران به سیستم حمل‌ونقل عمومی کارآمد، قطعا رسیدگی به توسعه و نوسازی اتوبوس‌های آن که نقش عمده‌ای در جابه‌جائی مسافر را بر عهده دارند، خالی از فایده نخواهد بود که امید می‌رود با ورود شهردار جدید به بهشت و آغاز به‌کار شورای پنجم، تحولی اساسی در این بخش از حمل‌ونقل عمومی ایجاد شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.