| کد خبر: 132080 |

تقدیر شورا از شهرداری ‌برای پاکسازی سریع چهره شهر از تبلیغات انتخابات

تین نیوز
 اعضای شورای شهر تهران پس از ۳جلسه تعطیلی دیروز تشکیل جلسه دادند و با مشخص شدن نتایج انتخابات، کار خود را دوباره از سر گرفتند.
 

 اینطور که اعلام شده اتمام کار دوره فعلی شورای شهر تهران اول شهریور‌ماه خواهد بود و از آن پس شورا تحویل منتخبین دوره پنجم خواهد شد.

 

در جلسه روز گذشته اعضا ضمن تقدیر از شهروندان برای شرکت و حضور پرشکوه در انتخابات، از آمادگی برای انتقال تجربیات دوره چهارم شورای شهر تهران به دوره جدید خبر دادند. همچنین اعضای شورا از اقدام سریع و بموقع شهرداری تهران در پاکسازی محیط شهر از تبلیغات گسترده انتخابات اخیر که به شکل بی‌سابقه‌ای تمامی المان‌های شهری را پوشانده بود و حتی درختان و فضای سبز نیز از نصب تبلیغات در امان نمانده بودند قدردانی و تشکر کردند.

 

در همین ارتباط حبیب کاشانی با اشاره به عملکرد قابل ستایش کارگران خدمات شهری در پاکیزه‌کردن چهره شهر بعد از انتخابات گفت: شنبه پس از انتخابات هیچ آثاری از تبلیغات نبود و گویی در شهری جدید وارد شدیم. وی سپس خواست تا از اقدام کارکنان زحمتکش خدمات شهری تقدیر شود و تمامی اعضا به پیشنهاد وی با کف زدن به تشویق شهرداری تهران و کارکنانش پرداختند.

 

طبق گزارش همشهری 5 هزار نیروی خدمات شهری شهرداری تهران بلافاصله پس از اتمام انتخابات نسبت به پاکسازی چهره شهر اقدام کردند و بعد از 12ساعت کار، آثار تبلیغات انتخاباتی را از دیوارها و مبلمان شهری زدودند. گفته می‌شود که در پی عملیات پاکسازی بیش از 5هزار تن پسماند خشک جمع‌آوری شده است.

 

  • اصلاح دستور‌العمل بیلبوردهای تبلیغاتی

در ابتدای بررسی دستورات جلسات روز گذشته، بحث مربوط به بیلبوردهای تبلیغاتی در شهر تهران و آیین‌نامه آنها مطرح شد. به همین منظور اعضا اصلاحیه مصوبه لایحه الزام شهرداری تهران را به تهیه دستورالعمل نحوه جانمایی ونصب بیلبوردها و پلاکاردهای تبلیغاتی در سطح بزرگراه‌های شهر تهران بررسی و به تصویب رساندند. پیش از این در لایحه آمده بود که نحوه جانمایی و نصب بیلبوردها و پلاکاردهای تبلیغاتی در سطح بزرگراه‌های شهر تهران ابتدا در شورای‌عالی ترافیک شهرهای کشورباید به تصویب برسد. بر همین اساس و با این توجیه که این موضوع مربوط به تهران است بنابراین لایحه با این مضمون که دستورالعمل نحوه جانمایی و نصب بیلبوردها و پلاکاردهای تبلیغاتی در سطح بزرگراه‌های شهر تهران پس از بررسی در شورای‌عالی فنی شهرداری تهران باید به تصویب شورای ترافیک شهر تهران برسد اصلاح شد. همچنین تأکید شد که این اصلاحیه محتوی تبلیغات محیطی را مدنظر ندارد و این کار در حیطه سازمان زیباسازی است.

 

  • فرصت یکساله برای تکمیل ساختمان‌های نیمه‌کاره بدون پرداخت عوارض مجدد

دیروز طرح الحاقیه مصوبه مجوز اخذ تمدید پروانه ساختمان‌های نیمه کاره در شهر تهران نیز به تصویب رسید. براساس این مصوبه به مالکان ساختمان‌های نیمه‌کاره درصورت عدم‌تکمیل ساختمان در مهلت مقرر 2سال، یک‌سال دیگر فرصت داده شد تا ساختمان خود را تکمیل کنند در غیر این صورت مشمول عوارض تأخیر در تکمیل ساختمان‌سازی‌ با توجه به مراحل ساختمانی ملک به ازای هرسال تأخیر 5درصد به مبالغ محاسبه شده در جدول عوارض خواهند شد. همچنین در تبصره دیگری تأکید شده است تمدید پروانه ساخته نشده درصورت عدم‌تغییر در عرض گذر و پهنه بندی با حفظ حقوق قبلی صرفا برای یک‌بار امکان‌پذیر است. در ادامه جلسه گزارش حسابرسی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران و سازمان نوسازی شهر تهران برای سال مالی منتهی به 93در صحن شورا قرائت شد. شایان ذکر است که پس از بررسی‌ها حسابرسی سازمان آتش‌نشانی مردود و نتیجه حسابرسی دو سازمان دیگر مشروط اعلام شد.

 

  • توضیحات رئیس شورا در مورد خبر درگیری 2عضو شورا

دیروز خبری از درون جلسه شورا به بیرون درز کرد و در ادامه شایعه‌ها و خبرهای ناموثق به آن دامن زدند. ماجرا از این قرار بوده که گویا 2عضو شورا بر سر مسائلی از پیش باهم بحث می‌کنند و به‌خاطر اختلاف، با یکدیگر درگیری پیدا می‌کنند؛ اینطور که اعلام شد البته این درگیری با وساطت سایر اعضای شورا پایان یافت. مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران نیز پس از پایان جلسه برای روشن‌تر شدن قضایا و موضوع درگیری میان عباس جدیدی و علیرضا دبیر، در بین خبرنگاران توضیحاتی را بیان کرد. وی گفت: به هر حال این اختلافات وجود داشته و بگومگوها طبیعی است که امروز (یکشنبه) نیز درگیری بین این 2عضو به‌وجود آمد. چمران تأکید کرد که شدت درگیری به حدی نبوده که اعلام شده و بگومگویی بین 2عضو بوده که در نهایت با پادرمیانی سایر اعضا خاتمه پیدا کرد و ان‌شاء‌الله در ادامه نیز ختم به خیر خواهد شد.

 

  • احصای 14مورد از تجربیات شورای چهارم برای انتقال به شورای جدید

مهدی چمران، در ابتدای سیصد و چهل و ششمین جلسه شورا با اشاره به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها ضمن تبریک به رئیس‌جمهور و منتخبین شورای شهر تهران در پنجمین دوره اظهار داشت: حضور مقتدرانه ملت و شهروندان تهرانی جای تقدیر و سپاس فراوان دارد. رئیس شورای شهر تهران در ادامه خاطرنشان ساخت: شورای چهارم این آمادگی را دارد که همچون سنوات گذشته تجربیاتش را به منتخبان جدید انتقال دهد. چمران خطاب به احمد مسجد جامعی و محمد سالاری گفت: شما وظیفه مهمی در انتقال تجربیات و فراهم کردن شرایط برای برگزاری جلسات انتقال تجربه در شورا بر عهده دارید.

 

احمد مسجدجامعی با تأیید سخنان چمران یادآور شد: نمونه این جلسات را در انتقال تجربه از سومین دوره شورا به دوره چهارم داشتیم و از این پیشنهاد استقبال خواهیم کرد. گفتنی است مجتبی شاکری، رئیس کمیته فرهنگی هم از احصای ۱۴مورد از تجربیات مهم شورای شهر برای انتقال به اعضای شورای پنجم خبر داد و افزود: در جلسات آتی این موارد را به تفصیل بیان خواهم کرد. وی همچنین از ناکارآمدی وزارت کشور در تأمین تعرفه و پیش‌بینی تعداد صندوق آرا برای اخذ رأی از انبوه جاماندگان انتقاد کرد.

 

  • تذکرات و پیشنهادهای اعضای شورای شهر تهران در سیصد و چهل و ششمین جلسهنام عضو و کمیسیون مربوطه و مورد مطرح شده

رحمت‌الله حافظی / سلامت و محیط‌زیست (رئیس) از شهرداری می‌خواهم درباره چگونگی هزینه‌کرد 2درصد عوارض ایمنی سازمان آتش‌نشانی پاسخ کتبی بدهد. همچنین اواخر اسفندماه سال گذشته درخواست ارسال گزارشی از نحوه عملکرد صندوق ذخیره کارکنان شهرداری را داشتم که انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر این گزارش به شورای شهر ارسال شود.

 

عبدالحسین مختاباد / اجتماعی - فرهنگی در انتخابات شورای شهر از شما رفتاری جوانمردانه دیدیم، شما به مانند یک جوانمرد با دوستانتان بالا آمدید و با آنها لیست خود را بستید و من این منش شما را تبریک می‌گویم. من این را به سیاست‌بازان آینده می‌گویم تا درس عبرتی شود؛ آقای چمران شما در انتخابات شورای شهر رأی اخلاق را برنده شدید.

 

احمد مسجدجامعی/ سلامت و محیط‌زیست نکته‌ای که پیش‌تر هم گفتم و باز بر آن تأکید دارم، این است که من در بستن هیچ لیستی نقشی نداشتم. حتی برای حضور خود در آنها هم تلاش نکردم. اما خود را موظف به حمایت از لیستی که بزرگان بر آن صحه گذاشتند می‌دانستم. این نکته‌ای است که در شکل‌گیری و استحکام سرمایه اجتماعی مؤثر است.

 

عباس جدیدی/ نظارت و حقوقی آنچه قابل احترام است رأی مردم است. اعضای شوراها با این رأی وارد شورا و به‌عنوان نماینده انتخاب شده‌اند و وظیفه دارند از این اعتماد صیانت کنند و از دولت انتظار می‌رود که این افراد را در رسیدن به اهداف‌شان کمک کند. امیدواریم اعضای شورا در دوره پنجم بتوانند با سعی و تلاش و جدیت کارهای خوب و مثمرثمری برای شهر انجام دهند.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.