| کد خبر: 131925 |

یارانه مسکن‌ اجتماعی خرداد ابلاغ می‌شود

تین نیوز
 مسکن اجتماعی برای اجرایی شدن نیازمند تخصیص منابع مالی است و آنگونه که معاون مسکن‌شهری بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی می‌گوید، سازمان برنامه و بودجه قول داده است بودجه تأمین یارانه برای اجرای طرح مسکن اجتماعی و مسکن حمایتی در خردادماه سال‌جاری ابلاغ شود.
 

به گزارش همشهری آنلاین، طرح مسکن اجتماعی در تاریخ 22آذر 95، توسط کمیسیون زیربنایی دولت تصویب و برای تصویب نهایی به هیأت دولت ارائه شد. براساس این مصوبه، کمیسیون زیربنایی دولت باید تا سال ۱۴۰۰ از ودیعه، اجاره، تکمیل و ساخت ۵۷۰هزار واحد مسکن اجتماعی حمایت می‌کرد که از این تعداد، 70هزار واحد به سال 95مربوط می‌شد. البته تصویب نهایی این طرح در هیأت دولت به درازا کشید و به اوایل اسفند 95رسید از این‌رو در مصوبه نهایی مسکن اجتماعی، تکلیف دولت برای حمایت از 70هزار مسکن اجتماعی در سال 95حذف شد و تکلیف دولت برای حمایت از ودیعه، اجاره، تکمیل و ساخت ۵۷۰هزار واحد مسکن اجتماعی تا سال ۱۴۰۰ به 500هزار واحد کاهش یافت.

 

چندی پس از ابلاغ مصوبه هیأت دولت برای مسکن اجتماعی، جواد حق‌شناس، معاون امور مسکن‌ شهری بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی، اجرایی شدن مسکن اجتماعی را به ابلاغ بودجه اجرایی در خرداد 96منوط دانست. حق‌شناس، اکنون از قول مساعد سازمان برنامه و بودجه برای ابلاغ یارانه مورد نیاز برای اجرای طرح مسکن اجتماعی در خرداد سال‌جاری خبر داده است. به گفته حق‌شناس، بنیاد مسکن به‌عنوان مدیر اجرایی طرح مسکن اجتماعی،با سازمان ملی زمین و مسکن برای تأمین زمین، با بانک‌مرکزی برای تأمین تسهیلات و با سازمان برنامه و بودجه برای تأمین یارانه‌های مورد نیاز این طرح مکاتبات لازم را انجام داده است.

 

معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می‌افزاید: مکاتبات لازم از سوی بنیاد مسکن با سازمان برنامه و بودجه انجام شده تا منابع یارانه‌ای بین ۱۶۷ تا ۲۰۰ میلیارد تومان به‌صورت کمک سود تسهیلات یارانه‌ای و یا پرداخت مستقیم یارانه‌ها و حمایت‌های بلاعوض‌ از سوی آن سازمان برای اجرای طرح مسکن اجتماعی، ابلاغ شود.

 

به گفته حق‌شناس، سازمان برنامه و بودجه قول داده است تا حداکثر تلاش خود را انجام دهد و تأمین این منابع از سوی آن سازمان، ابلاغ شود که به محض ابلاغ، کار شروع خواهد شد.

 

  • مسکن حمایتی در اولویت اجرا

معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می‌گوید: مصوبه هیأت دولت در زمینه مسکن اجتماعی، شامل 2بخش مسکن حمایتی و اجتماعی است که بخش حمایتی آن یعنی کمک اجاره مسکن یا کمک تسهیلات رهن، به محض ابلاغ یارانه قابل انجام است و بخش مسکن اجتماعی نیز که به خرید وساخت مسکن اختصاص دارد و نیازمند کار عمرانی است درصورت ابلاغ بودجه می‌تواند به سرعت به اجرا درآید. براساس مصوبه هیأت دولت، افراد واجد شرایط در طرح مسکن اجتماعی، می‌توانند نسبت به خرید واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی اقدام کرده و از تسهیلات بلاعوض بهره‌مند شوند.

 

حق‌شناس در این‌باره نیز می‌گوید: از آنجا که تخصیص تسهیلات حمایتی به خریداران واحدهای مسکن‌ مهر فاقد متقاضی نیازمند کار عمرانی نیست، افراد حائز شرایط مسکن اجتماعی می‌توانند به محض تأمین بودجه، از این تسهیلات نیز بهره‌مند شوند. در نتیجه، بخش عمده‌ای از مصوبه مسکن اجتماعی درصورت ابلاغ بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه، قابل انجام است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.