| کد خبر: 131364 |

قالیباف شهر تهران را نسیه اداره کرد

تین نیوز

یکی از اعضای لیست امید با اشاره به اقدام یکی از نامزدهای شورای شهر که لیست امید را تحریف کرده است و اسم خودش را بجای حجت نظری گذاشته است, گفت: این کارها نه تنها بی اخلاقی است بلکه عمل ناپسندیده و پستی است که از لحاظ کیفری می‌توان آنرا پیگیری کرد.

 

به گزارش ایلنا، حجت نظری در مورد لیست امید شورای شهر تهران گفت: در شورای قبل به دلیل نصف شدن ترکیب شورا بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان و با توجه به تعاملاتی که بین قالیباف و برخی از اعضا لیست اصلاح‌طلبان شد؛ او توانست رای بیاورد و همچنان شهردار باقی بماند. این اتفاق باعث شد کسی‌که برنامه روشنی برای تهران نداشت بتواند با تراکم فروشی و کارهایی که درآمد شهری پایدار ندارد، شهر را نسیه اداره کند. اتفاقی که چند ده هزار میلیارد تومان بدهی برای شهرداری بوجود آورد و در حوزه مختلف هم نتوانست موفق شود. همانطور که آقای جهانگیری در مناظرات انتخاباتی اشاره کرد شهرداری در تفکیک زباله هم موفق نبود.

 

این عضو لیست امید برای انتخابات شورای شهر, گفت: شهرداری در کنترل ترافیک و آلودگی هوا موفق نبوده است. طرح ترافیکی را که در نظر گرفته بود با فروش طرح روزانه نقض غرض کرده و بنابراین نتوانست به هدف خود یعنی دور کردن آلودگی از مرکز شهر دست یابد.

 

او با بیان اینکه در مجموع شهرداری در ۱۲ سال گذشته نتوانسته شهر را اداره کند، اضافه کرد: یکی از برنامه‌هایی که در شورای شهر بعدی حتما مورد توجه اصلاح‌طلبان قرار می‌گیرد و خود من هم در صورت راهیابی به شورا پیگیر آن هستم برون‌سپاری وظایف شهرداری به بخش خصوصی است. بخش خصوصی به معنی بخش انتفاعی نیست منظور سازمان‌های مردم نهاد است و ما نیاز داریم از ظرفیت مردم استفاده کنیم.

 

این حقوقدان بر لزوم مشارکت دادن مردم در تعیین سرنوشت خود تاکید کرد و گفت: اعضا شورای شهر باید بیشتر شود تا بشود توزیع عادلانه منطقه‌ای صورت گیرد و اعضا بتوانند به مناطق نظارت کافی و درخوری داشته باشند. در حال حاضر ۲۱ عضو شورا برای ۲۲ منطقه شهرداری داریم که طبیعتا این اعضا نمی‌توانند کاملا مناطق را زیر نظر داشته باشند. این مساله نیاز به تغییر سیستم انتخاباتی دارد که فعلا مقدور نیست.انشالله با تعاملاتی که با مجلس خواهیم داشت این مساله را نیز پیگیری می‌کنیم.

 

نظری خاطر نشان کرد: باید در بخش دست‌فروشی به انضباط شهری برسیم نه اینکه دست فروشان را سرکوب کنیم ما نیاز داریم که این قشر را ساماندهی کنیم. طبق آماری که گفته می‌شود حدود ۲میلیون نفر از این طریق امرار معاش می‌کنند. نمی‌شود اینها را بطور فیزیکی حذف کرد. اگر قرار است برای اهالی تهران شغل ایجاد شود باید این قشر را که ما آنها را صاحبان مشاغل کاذب می‌نامیم ساماندهی کنیم و به آنها جهت بدهیم.

 

او با اشاره به لزوم توزیع آزادانه امکانات، بیان داشت: این طور نباشد که مناطق غنی‌نشین از امکانات بهتری برخوردار باشند اما در مناطق دیگر امکانات مناسب توزیع نشود.

 

این عضو لیست امید با اشاره مساله جوان‌گرایی در لیست افزود: جامعه به این جمع‌بندی رسیده که باید چرخشی در مدیران صورت بگیرد. زمانی که این بحث مطرح شد تقریبا مخالفان انگشت شماری داشت ولی از زمانی که وارد مصادیق شدیم مخالفان آن بیشتر شد. جوانان باید ار روزنه‌هایی که بوجود آمده استقبال کنند. خود من اگر در لیست قرار نداشتم و می‌دیدم که یک جوان هم سن و سال خودم می‌تواند وارد شورا شود و بعد از آن قادر است به جوانانی کمک کند که آنها وارد بدنه شهرداری و یا با تعاملاتی وارد سیستم دولت شوند حتما از این موضوع استقبال می‌کردم چرا که فکر می‌کردم راهی است که برای هم نسلان من باز شده است.

 

نظری گفت: اگر در یک جا خودم نبودم ایرادی نیست اما می‌توانم کاری کنم که این راه باز شود. جوان‌گرایی اتفاق لازمی است که باید رخ دهد حتی اگر مخالفانی داشته باشد. بالاخره یک روز باید به این مساله توجه شود. سهمیه‌ای که برای جوانان و بانوان در نظر‌گرفته شده بود بطور کامل تخصیص پیدا نکرد. باید به چهره کهنسال مدیران کمک کنیم.خوشبختانه مخالفت‌هایی که با لیست شنیدم کمتر در مورد سهمیه جوانان و حضور آنان بود. 

 

این عضو لیست امید برای شورای شهر تاکید کرد: امیدوارم همه برای یک هدف تلاش کنیم و ۲۱ نفر را برای یک هدف انتخاب کنیم و بتوانیم برای آینده جوانان و آینده شهر قدم‌های بهتری برداریم.

 

نظری با اشاره به اقدام یکی از نامزدهای شورای شهر که لیست امید را تحریف کرده است و اسم خودش را بجای او در لیست گذاشته و در شهر نیز تبلیغات بسیاری با این لیست مجعول کرده است، گفت: این کارها نه تنها بی‌اخلاقی است بلکه عمل ناپسندیده و پستی است که از لحاظ کیفری می‌توان آنرا پیگیری کرد. لیست امید یک برندی است که حقوق معنوی آن برای ستاد ائتلاف اصلاح طلبان محفوظ است  و سوء استفاده از آن قابل پیگیری است. خود بنده هم به عنوان ذی نفع این حق را دارم که طرح دعوای کیفری کنم و حتما نسبت به این شخص طرح دعوا می‌کنم و ایشان در دادگاه باید پاسخگو عمل خود باشد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.