| کد خبر: 131252 |

بهره برداری حدود 100 کیلومتر مترو در نیمه اول سال جاری

تین نیوز

هابیل درویشی مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت: با بهره برداری ازحدود 100 کیلومتر مترو یک میلیون سفر به ظرفیت جابجایی خطوط مترو افزوده خواهد شد.

 

هابیل درویشی مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت: با بهره برداری ازحدود 100 کیلومتر مترو یک میلیون سفر به ظرفیت جابجایی خطوط مترو افزوده خواهد شد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) مهندس هابیل درویشی در طی بازدیدهای دوره ای خود از روند پیشرفت خطوط مترو در حال احداث از تکمیل خط 7 مترو تهران خبر داد و گفت: با اینکه در آستانه انتخابات بسیاری از نهادها درگیر فعالیت های سیاسی هستند، اما جهادگران مترو به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند تا تکمیل حدود 100 کیلومتر مترو را که به مردم تهران قول داده شده بود محقق شود.

 

وی ادامه داد: در همین راستا باید به شهروندان عزیز تهرانی این مژده را بدهیم که خط 7 با طول بیش از 27 کیلومتر و دارا بودن 25 ایستگاه به طور کامل تکمیل شده و آماده بهره برداری می باشد. همچنین خط مترو تا فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) که به نام خط 8 نام گذاری شده نیز تا 99 درصد تکمیل شده و در آینده نزدیک آماده بهره برداری خواهد بود.

 

مهندس درویشی افزود: در خط 6 نیز ساخت تونل ها به صورت کامل انجام شده و 80 درصد ساخت ایستگاه ها نیز به اتمام رسیده است. فاز نخست این خط از دولت آباد تا میدان شهدا نیز در نیمه اول سال جاری تکمیل خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) اظهار داشت: تلاش مهندسان، متخصصان و کارگران مترو در این روزهای انتخاباتی در حالی صورت می گیرد که هیچ بودجه ای از سوی دولت به پروژه مترو تخصیص داده نشده همچنان که 6 هزار میلیارد تومان هزینه خط 7 تماماً از سوی شهرداری تهران تامین شده است در حالی که بر طبق قانون می بایست 50 درصد این هزینه از سوی دولت تامین می شد.

 

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با بیان اینکه فعالیت در متروی تهران به دور از جریان های سیاسی با قدرت ادامه دارد گفت: مشی من همواره بر این بوده است که از جریان های سیاسی دور باشم به رغم اینکه مترو از قدیم الایام یک محل سیاسی بوده است. اما اعتقاد ما این است که فعالیت در مترو یک اقدام عام المنفعه است و باید با تلاش شبانه روزی خدماتی را که شهروندان استحقاق آن را دارند به آنان عرضه داریم و در این راه تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست.

 

مهندس درویشی افزود: از افتخارات ما این است که احداث مترو امروز بدون هیچ کمک خارجی صورت می گیرد و ساخت مترو 100 درصد بومی شده است.

 

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در پایان ابراز امیدواری کرد حدود 100 کیلومتر مترو در نیمه اول سال جاری به بهره برداری برسد.

 

وی هم چنین تصریح کرد: پیش بینی می شود با بهره برداری از این 100 کیلومتر یک میلیون سفر به ظرفیت جابجایی خطوط مترو تهران اضافه شود که تاثیر شگرفی در کاهش آلودگی هوا و ترافیک در پی خواهد داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.