| کد خبر: 131089 |

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهرداری تهران عنوان کرد:

◄ عبور اتوبوس‌های پایتخت از خط فرسودگی

تین نیوز

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران  از فرسودگی روبه افزایش ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، پیمان سنندجی با اشاره به فرسوده بودن نیمی از ناوگان اتوبوسرانی، اظهار داشت: بخش زیادی ار اتوبوس‌های تهران از سن فرسودگی عبور کرده‌اند.

وی در ادامه سخنان خود تصحیح کرد: بیشترین درصد اتوبوس‌ها متعلق به اتوبوس‌های گازسوز تک کابین با 2 هزار و 669دستگاه و کمترین متعلق به اتوبوس‌های برقی و هیبریدی با 4 دستگاه اتوبوس است که با توجه به آلودگی شهر تهران اتوبوسهای برقی و هیبریدی باید افزایش پیدا کنند، اتوبوس‌های هیبریدی در حال حاضر در خط آزادی به خاوران به دلیل وجود آلودگی زیاد در این مناطق در حال جابه‌جائی مسافران هستند.

به گفته مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهرداری تهران، چیزی نزدیک به نیمی از ناوگان اتوبوسرانی پایتخت فرسوده هستند که خود عاملی شده‌اند تا در بروز آلاینده‌های شهر کمک کنند بدون این‌که عمدی در این‌کار پیش‌بینی شده باشد، این اتوبوس‌ها موجب آلودگی هوا وآلودگی‌هایی نظیر آلودگی صوتی، بصری و غیره می‌شوند که هرچه سریع‌تر باید نوساز شوند.

وی در ادامه با اشاره به مصوبه هیات وزیران تاکید کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران در سال 90 عمر مفید اتوبوس‌ها8 سال تعیین شده که بر این اساس نیمی از ناوگان شرکت واحد یعنی بیش از 3 هزار دستگاه اتوبوس فرسوده هستند.

سنندجی با تأکید بر این که نوسازی ناوگان اتوبوسرانی یک نیاز که نه یک ضرورت برای حمل‌ونقل عمومی و پایدار کلان‌شهر تهران است، یادآور شد: باتوجه به برنامه پنج ساله دوم و طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، تعداد اتوبوس‌های مورد نیاز تهران حدود 8 هزار و 253 دستگاه است که این میزان در پایان برنامه ۵پنج ساله یعنی سال 97 باید9 هزارو 53 دستگاه باشد، بر اساس برنامه جامع حمل‌ونقل در افق چشم ‌انداز 1404ناوگان شرکت اتوبوسرانی تهران باید از 11 هزار دستگاه اتوبوس بهره‌مند باشد تا بتواند در تحقق اهداف و ماموریت‌ها و نیز تحقق سهم 29 درصدی در جابه‌جایی مسافران موفق باشد.

سنندجی هم‌چنین در ادامه سخنان خود تاکید کرد: با توجه به نیاز اتوبوس در سال جاری وتعداد اتوبوس موجود، در حال حاضر شرکت واحد اتوبوسرانی درسال جاری با 24 درصد کمبود ناوگان مواجه است و در حالی تهرانی‌ها خدمات رسانی می‌کند که نزدیک به نیمی از آن فرسوده هستند.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران، افزود: تزریق ناوگان اتوبوسرانی و خرید اتوبوس‌های جدید از دو طریق خرید دولت و خرید مستقیم شهرداری انجام می‌شود‌ ، بر اساس تبصره 13 مصوبه هیات وزیران در سال 85 دولت باید در راستای نوسازی اتوبوس‌ها و خرید اتوبوس‌های جدید 82.5 درصد از هزینه را متقبل شود که قرار است این بودجه از محل هدفمندی یارانه سوخت تامین شده و وزارت نفت آن را به بخش حمل‌ونقل عمومی اختصاص دهد که این مهم محقق نشده است و این در حالی است که از سال 1389 تا کنون هیچ‌گونه اتوبوسی از محل اعتبارات سالیانه هدفمندی یارانه‌ها به شرکت واحد تحویل نشده است و نوسازی ناوگان تنها محدود به خرید مستقیم شهرداری بوده است.

به گفته وی از محل قرارداد خرید150  عدد فیلتر جاذب دوده تاکنون بودجه خرید 50 عدد آن تأمین که تاکنون نیز 7 عدد از آنها بر روی اتوبوسهای 457 نصب شده‌اند،  در طول دوره ارزیابی و تعیین مشخصات فنی فیلتر مناسب جهت ناوگان نیز 9 عدد فیلتر بر روی اتوبوسهای کینگ لانگ نصب شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.