| کد خبر: 130838 |

18 میلیون مسافر در انتظار نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران

تین نیوز

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به مشکلات زیست محیطی شهر تهران مسئله حمل و نقل عمومی بایستی در اولویت برنامه های شورای پنجم قرار گیرد.

 

به گزارش خبر خودرو، محمد حقانی افزود: روزانه 18 میلیون مسافر در سطح شهر تهران جابجا می شوند لذا این جابجایی نیازمند ناوگان حمل و نقل عمومی مناسب و مطلوب است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده از جمله علل اصلی آلودگی هوای شهر تهران است بنابراین اولویت برنامه های شهرداری بایستی بر روی توسعه و نوسازی ناوگان قرار گیرد و استفاده از حمل و نقل پاک (اعم از شبکه حمل و نقل ریلی شهری) در اولویت توسعه سازی ناوگان باشد.

 

وی اظهار داشت: در صورتی که شورای پنجم به توسعه حمل و نقل عمومی و زیرساخت های آن توجه نماید طول سفرهای درون شهری کاهش یافته و شهروندان به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی ترغیب می شوند.

 

وی با اشاره به لزوم توسعه سازی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران اذعان داشت: در حال حاضر 7 هزار دستگاه اتوبوس در شهر تهران فعالیت دارند که نیمی از آنها فرسوده هستند و این ناوگان بایستی نوسازی گردد و تعداد اتوبوس های آن به 12 هزار دستگاه افزایش یابد.

 

حقانی در پایان ابراز داشت: البته خروج موتورسیکلت های کاربراتوری از چرخه تردد و جایگزینی موتورسیکلت های هیبریدی و انژکتوری و به کارگیری ناوگان حمل و نقل عمومی پاک تاثیر بسزایی در بهبود کیفی هوای پایتخت دارد و امیدواریم شورای پنجم توجه ویژه ای به این مسئله داشته باشد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.