| کد خبر: 130829 |

۳۰۰کیلومتر، رقم دست پایین برای خطوط متروی تهران است

تین نیوز
معاون شهردار تهران ضمن رد ادعای نادرست بودن وجود ۳۰۰کیلومتر مترو در تهران تأکید کرد: عدد مطرح شده رقم دست پایین خطوط متروی تهران است.
 

به گزارش روزنامه همشهری آنلاین، مازیار حسینی درخصوص ادعای کذب نبود 300کیلومتر مترو در پایتخت گفت: هم‌اکنون 3خط متروی 6، 7و 8در دست احداث است که خط 6متروی تهران با احتساب 6کیلومتر نیمه جنوبی و اتصال آن به شهرری 38کیلومتر، خط 7متروی تهران 29کیلومتر و خط 8مترو 35کیلومتر بوده که درمجموع 102کیلومتر مترو در دست احداث داریم.

 

وی با تأکید بر اینکه با بهره‌برداری از خطوط در دست احداث بالغ بر 277کیلومتر ریل مسافری زیر بار ترافیک و تردد خواهد بود، تصریح کرد: ادعای 300کیلومتر مترو رقم دست پایین مطرح شده است چرا که هر خط یک پایانه و پارکینگ دارد؛ به‌عنوان مثال پایانه افسریه که به تازگی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است 13کیلومتر ریل درون خودش دارد. به‌عبارت مهندسی، در ازای هر کیلومتر ریل مسافری چیزی در حدود 500متر ریل نیز برای فضای پارکینگ درنظر گرفته می‌شود.

 

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت خطوط در دست احداث متروی تهران تصریح کرد: در روزهای پایانی سال گذشته تست گرم بخشی از خط 7مترو انجام شد. در عین حال طی هفته گذشته نیز تست گرم حدفاصل ایستگاه میدان محمدیه و شهرک غرب را انجام دادیم.

 

حسینی با اشاره به اینکه بنا بر تأکید شهردار تهران هیچ ایستگاه جدیدالتأسیسی بدون پله برقی به بهره‌برداری نخواهد رسید، گفت: اکنون این خط در مرحله تأمین و نصب پله برقی در ایستگاه‌هاست. معاون شهردار تهران با اشاره به اتمام خط8متروی تهران خاطرنشان کرد: این خط نیز مراحل پایانی بهره‌برداری را سپری می‌کند. حسینی در ادامه تصریح کرد: حفاری خط 6مترو نیز در مدت زمان 18‌ماه به پایان رسید و تلاش می‌شود در نیمه نخست سال‌جاری بخش قابل توجهی از خطوط در دست احداث را به شهروندان تحویل دهیم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.