| کد خبر: 130801 |

◄ مشکلات خط ۸ مترو

تین نیوز

فروردین ماه امسال خبری به نقل از شهردار تهران در تین‌نیوز منتشر شد که در آن آمده بود به‌زودی دومین متروی اقماری تهران در حومه جنوبی پایتخت در قالب خط ۸ مترو به بهره‌برداری می‌رسد تا مسافران فرودگاه امام خمینی بتوانند با کمترین هزینه و وقت از طریق مترو به تهران برسند.



بر اساس این گزارش خط جدید متروی تهران که خط ۸ نام گرفته، از ایستگاه شاهد در خط یک آغاز می‌شود و با طول 27کیلومتر، طی مسیر نمایشگاه شهر آفتاب تا فرودگاه امام را از طریق مترو فراهم می‌کند. پروژه خط ۸ مترو با فرا رسیدن نوروز ۹۶ نیز از فعالیت بازنایستاد و آخرین روزهای تکمیل عملیات ساختمانی، نصب و تست تجهیزات را گذراند تا به‌زودی شرایط بهره‌برداری از آن محقق شود.

 


  افق خط ۸ مترو شامل ۳ فاز می‌شود که فاز اول‌ از ایستگاه شاهد تا شهرآفتاب به‌طول ۴ کیلومتر سال گذشته افتتاح شد. همچنین فاز دوم آن از ایستگاه شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی به‌طول ۲۷ کیلومتر آماده بهره‌برداری شده و فاز سوم آن از فرودگاه امام خمینی تا پرند به‌طول ۱۹ کیلومتر در برنامه است که با تامین ۴۰۰ میلیارد تومانی بودجه دولت باید تکمیل شود.


بدین‌ترتیب خط تهران- پرند ۵۲ کیلومتر خواهد‌ بود که سرفاصله حرکت قطارها در آن ۶دقیقه طراحی شده و می‌تواند درصورت تکمیل ۳۲۰ هزار نفر را هر روز جابه‌جا کند که این عدد در سال به ۱۱۶ میلیون نفر خواهد رسید.

 

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ تعدادی از کاربران پیام‌هایی ارسال کردند که در ادامه می‌خوانید.

 

یک کاربر در پیام خود مطرح کرده است: سوال این است که وقتی گفته می‌شود به زودی این خط به بهره‌برداری می‌رسد باید سیستم برق خط هم تکمیل شده باشد ولی نه شبکه برق بالاسری دیده می‌شود و نه ریل سوم. پس چگونه  قرار است این خط به بهره‌برداری برسد؟

 

وی افزوده است: مورد بعدی این‌ است که خط ۸ به همراه خط ۹ خطوطی بودند که به تصویب شورای عالی ترافیک نرسیدند و بعدها به ضرورت این خطوط تاکید شد حالا چه اجباری بود که خط فرودگاه را به نام خط ۸ نامگذاری کنند در صورتی‌که قبلا خود مسئولان این خط را به عنوان امتداد خط یک نامگذاری می‌کردند و تا به اینجا هم همین گونه بوده است.

 

این کاربر خاطرنشان کرده است: در واقع از ایستگاه شاهد انشعابی به سمت ایستگاه شهر آفتاب و در ادامه به سمت فرودگاه می‌رود و خط جدایی نیست. در ایستگاه شهر آفتاب هم تابلوهای نصب شده برای راه‌اندازی این ایستگاه را جزوی از خط یک نامگذاری کرده بودند.

 

وی تاکید کرده است: همچنین به جز این موارد که ذکر شد و فاصله بسیار نزدیکش به آزادراه تهران قم، مسایل مبهم بسیاری دارد که امیدوارم توضیحی برایش وجود داشته باشد.

 

کاربر دیگری نیز آورده است: به‌علت بالاسری بودن این خط، عبور آن از سطح است و ریل سوم در بارندگی‌ها و سیل از بین می‌رود و در تونل کاربرد دارد. در زمینه نزدیکی به آزادراه هم باید شهرداری و ناظر وزارت راه پاسخگو باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.