| کد خبر: 130101 |

محسن هاشمی:

سال ٩٢ فشار شدیدی وارد شد که خط ٣ راه‌اندازی شود، حالا می‌خواهند خط ٦ و ٧ راه‌اندازی شود

تین نیوز

مدیرعامل سابق مترو تهران که حالا جزء یکی از گزینه‌های اصلی برای فهرست اصلاح‌طلبان در شورای شهر دوره پنجم است، می‌گوید در گذشته مترو اولویت جدی شهردار نبود و بحث ساخت پل صدر و تونل نیایش از مترو جدی‌تر گرفته می‌شد اما ناگهان قالیباف روی مترو حساس شد و به نظر می‌رسد عجله‌ای در راه‌اندازی‌ها وجود دارد و آن چیزی که راه‌اندازی می‌شود، برای بارگذاری نیست.

 

وی درباره شائبه ناایمن‌بودن مترو و فرونشست‌های زمین نیز گفت: از سال ٨٤ تا اواخر ٨٩ در دوره قالیباف مدیرعامل شرکت مترو بودم و تا سال ٩٢ هم عضو هیئت‌مدیره مترو بوده‌ام و تا آن زمان نیز طراحی و مطالعات ساخت هفت خط مترو به طور دقیق انجام شده و حتی مکان ایستگاه‌ها نیز مشخص شده بود. تا زمانی که من در مترو بودم خطوط یک، دو، چهار و پنج به طول ١٣٠ کیلومتر و حدود صد ایستگاه افتتاح شده بود و با ورود چهار دستگاه تی‌بی‌ام ساخت تونل‌های خطوط دیگر نیز آغاز شده بود.

 

هاشمی با بیان اینکه سه سال‌ونیم است که قالیباف به مترو توجه ویژه‌ای دارد، گفت: در گذشته شهرداری اولویت جدی به مترو نمی‌داد و بحث ساخت پل صدر و تونل نیایش از مترو جدی‌تر گرفته می‌شد اما ناگهان قالیباف روی مترو حساس شد و در این مورد نیز از وی تشکر می‌کنیم چراکه پیگیری‌های جدی‌تر باعث شد که ساخت تونل‌های مترو با سرعت و جدیت بیشتری دنبال شود و پول مناسبی نیز تزریق شد اما به نظر می‌رسد عجله‌ای در راه‌اندازی‌ها وجود دارد و آن چیزی که راه‌اندازی می‌شود، برای بارگذاری نیست.

 

او گفت: در سال ٩٢ و در آستانه انتخابات فشار شدیدی وارد شد که بخشی از خط سه راه‌اندازی شود و حالا هم به دنبال این هستند که خط شش و هفت راه‌اندازی شود، این مسئله را به فال نیک می‌گیریم اما گهگاه این حس ایجاد می‌شود که مترو ایمن نیست که این حرف‌ها قابل بررسی است و من نمی‌خواهم ایمن‌نبودن مترو را تأیید کنم اما باید بگویم که نباید جان شهروندانمان را به دلیل پدیده‌های سیاسی به خطر بیندازیم.

 

وی با اشاره به اینکه متروی تهران همیشه منتظر کمک دولت‌ها بوده است، گفت:‌ از روحانی می‌خواهم که به متروی تهران کمک کند تا حداقل بتوانیم دو هزار دستگاه واگن تهیه و سایر تجهیزات را تأمین کنیم تا مترو امن‌تر شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.