| کد خبر: 129583 |

تبدیل مونوریل به قطار سبک شهری هدیه 2هزارمیلیاردتومانی دولت یازدهم به کرمانشاه بود

تین نیوز
شهردار کرمانشاه در جمع مدیران عامل قطارشهری کشورگفت: تبدیل مونوریل به قطار سبک شهری هدیه 2هزارمیلیاردتومانی دولت یازدهم به کرمانشاه بود
 
 
 
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرمانشاه، مهندس آرش رضایی افزود: قطار سبک شهری یکی از کارآمدترین و بروزترین وسایل نقلیه درون شهری است که برای شهری همانند کرمانشاه باتوجه به تراکم بالای ترافیکی وحجم جابجایی مسافر می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

 

وی گفت: متاسفانه در گذشته و در بحث توسعه شهری و شهرسازی چنین حجم سنگین و بار ترافیکی که امروز شاهد آن هستیم پیش بینی نشده بود و اکنون شاهد هستیم معظل ترافیک زمان و فضا را از شهروندان گرفته و علاوه بر آلودگی صوتی و زیست محیطی و استرس زا، در حال حاضر حمل ونقل ریلی بهترین و مناسب ترین راهکار است.

 

شهردار کرمانشاه ادامه داد: خوشبختانه بانگاه ویژه دولت محترم به این امر بخصوص کرمانشاه قطار سبک شهری باتوجه به اینکه قابلیت احداث مسیر در سطح زمین زیرزمین و بالای سطح زمین را دارا می باشد می تواند در کنار صرفه جویی در سوخت و مزیتهای اقتصادی کاهش آلودگی صوتی و زیست محیطی شرایط مناسبی را در بحث ترافیک وحمل ونقل درون شهری بوجود آورد.

 

وی طول قطار شهری کرمانشاه را حدود 13 کیلومتر که مرحله اول آن به طول 7 کیلومتر روگذر و در قسمت تونل نیز 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اعلام نمود و با اشاره به اینکه برای تکمیل این طرح به 25 هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است، تأکید کرد: با حمایتهای مسئولین و دولتمردان پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته ایم و باتوجه به حمایتهای شکل گرفته منابع مالی خوبی نیز برای پیشرفت پروژه دیده شده است.

 

مهندس رضایی زمان بهره برداری از قطار شهری کرمانشاه را منوط به تامین اعتبار آن دانست و گفت: مهم ترین و محوری ترین قسمت هر پروژه برای بهره برداری و پیشبرد کار سرمایه است، هر چه زودتر سرمایه کار تامین شود پروژه زودتر آماده به بهره برداری می رسد.

 

لازم بذکر است دومین جلسه اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور با حضور رئیس اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور و مدیران قطار شهری مشهد، تبریز، اهواز و... به میزبانی سازمان قطار شهری شهرداری کرمانشاه برگزار شد.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.