| کد خبر: 129579 |

ساخت پُلی که پشت چراغ قرمز ماند!

تین نیوز
پُل رودکی

 

بروجرد به عنوان بزرگترین پل روگذر شهری استان لرستان پنج سال است که نیمه کاره رها شده و در حالی که قرار بود این پل گره ترافیک را باز کند اما هم اکنون بیشترین ترافیک شهری در این قسمت دیده می شود.
 

به گزارش راه دانا، امروزه ترافیک به عنوان یکی از معضلات شهری مطرح می شود، مشکلی که تا  کنون برای رفع آن اقدامی صوت نگرفته و در اکثر خیابان های بروجرد ترافیک روز به روز بیشتر می شود.

 

احداث پل های روگذر در نقطه هایی از شهر که بار ترافیکی زیاد است به نظر می رسد بتواند بخشی از ترافیک شهر را حل کند که در این راستا در سال 92 کار ساخت بزرگترین پل روگذر شهری استان لرستان در بروجرد آغاز شد.

 

پل رودکی قرار بود ظرف مدت 18 ماه با هزینه ای بالغ بر 11 میلیارد تومان احداث شود اما هم اکنون پنج سال از کلنگ زنی این پروژه می گذرد و این پروژه به خواب زمستانی فرو رفته است، پروژه ای که با تکمیل و بهره برداری از آن بخشی از ترافیک در شهر حل می شد.

ساخت پل

گرچه کم نیستند پروژه های نیمه کاره ای در بروجرد که سالهاست از وعده بهره برداری آنها گذشته اما به نظر می رسید با توجه به مشکل ترافیک در این قسمت از شهر این پروژه با سرعت تکمیل شود که گویا به جای رفع ترافیک، ترافیک را در این قسمت بیشتر کرده است.

 

مدتهاست برای ساخت این پل قسمت های از خیابان هم درگیر این پروژه شده و تردد در این قسمت از شهر به دلیل حجم بالای خودرو به کندی صورت می گیرد اما نکته جالب تر این که آنقدر روند ساخت این پروژه طولانی مدت شده که علف زیر پای این پل سبز شده است.

ساخت پل

این پل به طول بیش از 400متر، خیابان 45متری شهرداری را به 45متری بسیج بروجرد متصل می کند که قرار بود با بهره برداری از آن ترافیک مسیر رودکی مرتفع شود اما این ساخت این پل هم اکنون پشت چراغ قرمز مانده و سبب نارضایتی شهروندان از روساخت شده است.

 

گاهی علت روند کند پروژه نبود اعتبار است و گاهی شرایط جوی و هم اکنون هم که اعضای شوراها مشغول تبلیغ برای انتخابات هستند و فعلا خبری از تکمیل و پیگیری ساخت پروژه نیست.

ساخت پل

در ادامه این گزارش "عباس شمس الدینی" رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: مصوبه ساخت این پل مربوط به شورای سوم بود اما در شورای چهارم بسیاری از اعضای شورا چندان موافق اجرای این پل نبودند.

 

وی اضافه کرد: ساخت و احداث پل روگذر در این نقطه از شهر لزومی ندارد چرا که ترافیکی در این قسمت وجود ندارد و فقط روزهای پنج شنبه به دلیل تردد برای مسیر گلزار شهدا و دارالاسلام زیاد است اما در سایر روزها ترافیکی وجود ندارد.

ساخت پل

به گفته وی حدود 2 ماه پیش ادامه ساخت این پروژه متوقف شد وبه دلیل تعلل در کار، پیمانکار این پروژه تغییر یافت و هم اکنون حدود 30 درصد کار پیشرفت دارد.

 

به گزارش بازتاب بروجرد تلاش برای گفت و گو با برخی از مسئولان در راستای احداث این پل و تعلل پنج ساله بی نتیجه ماند و باید صبر کرد تا شورای بعدی روی کار آید و برای این پل تصمیمی گرفته شود، شاید هم ساخت این پل در کلکسیون پروژه های نیمه کاره قرار بگیرد.

نتیجه تصویری برای پل رودکی بروجرد

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.