| کد خبر: 129537 |

◄ الگوی برداری اشتباه مترو تهران از مترو پاریس

تین نیوز

شهردار تهران گفت: طی یک دوره ده ساله با وجود مشکلات، امروز مترو در آستانه ۲۰۰کیلومتری قرار دارد.

محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم افتتاح ایوان انتظار در میدان ولی‌عصر(عج) که اسفند ماه برگزار شد،اظهار داشت: مردم در این شهر رفت‌وآمد می‌کنند و می‌بینند در طول 25 سال با همه همت‌ها، همکاری‌ها، تلاش‌ها و همراهی‌هایی که صورت گرفته در مجموع 70کیلومتر مترو ساخته شده است، اما امروزه در طول یک دوره 10ساله با همه مشکلات، نبود پشتیبانی و حمایت حداقلی خطوط متروی تهران در آستانه 200 کیلومتری قرار دارد و در کمتر از 3 ماه آینده طول خطوط متروی تهران به 300کیلومتر افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص ایستگاه میدان ولیعصر(عج)، بیان کرد: این ایستگاه یک مجموعه چندکاره‌ای است که در یکی از بهترین میدان‌های شهر تهران ایجاد شده است چرا که میدان ولی‌عصر(عج) در پایتخت شناخته‌شده و مرکز تقاطع دو خط 3 و 6 مترو است.

قالیباف ادامه داد: خط 3 مترو به‌عنوان طولانی‌ترین خط با مسیر شمالی و جنوبی از ایستگاه میدان ولی‌عصر(عج) عبور می‌کند و در کنار آن خط 6 است که از جنوب شرق به شمال غرب تهران می‌رود که در این میدان ایستگاه دارد...

 
پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید.
 

این کاربر در پیام خود آورده است: متروی ما بر اساس الگوی فرانسوی ساخته شده در حالی‌که کارشناسان مترو امروز متفق القولند که باید متروی ما با توجه به شباهت تهران توکیو در ازدحام و ترافیک به سبک ژاپنی‌ها ساخته می‌شد.

وی افزوده است: در سبک ژاپنی برای این‌که ازدحام نشود، مترو در میدان‌ها، چندین ورودی - خروجی دارد، حتی مراکز شلوغ به‌وسیله زیرگذرتونلی به ایستگاه مترو متصل می‌شوند به‌خاطر همین شاهد ازدحام جمعیت در یک پیاده‌رو خاص نیستیم.

این کاربر خاطرنشان کرده است: در مترو ژاپن، گاهی شش یا هفت ورودی خروجی هست درحالیکه پاریس این‌گونه نیست.

به گفته وی در سبک ژاپنی برای راحتی مسافر، ایستگاه‌ها در نزدیکترین حالت ساخته می‌شوند مثل فرودگاه‌ها، ورزشگاهها، ترمینال‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن.

وی تاکید کرده است: در حالی‌که در سبک فرانسوی، مردم قدم زدن چند صد متری را در خیابان‌های زیبای پاریس بعد از مترو سواری دوست دارند.

در ادامه پیام این کاربر آمده است: در حالی‌که قدم زدن در تهران مثلا از ایستگاه مترو شوش به میدان شوش واقعا جذابیتی ندارد.

وی با بیان این‌که شباهت تهران به توکیو بیشتر بود تا پاریس، افزوده است: بنابراین ژاپنی‌ها الگوی بهتری برای ما بودند. حتی نوع هندسه ساخت خطوط ژاپنی‌ها منظم‌‌تر است درحالیکه مترو ما مانند پاریس خطوط درهم ریخته و کج معوج و پیچیده دارد.

 

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.