| کد خبر: 129400 |

روستا اعلام کرد:

اعطای بیش از 4 هزار سند مالکیت به املاک فاقد سند

تین نیوز

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: با همکاری وزارت راه و شهرسازی و سازمان زمین و مسکن بیش از 4 هزارپلاکاز اراضی دولتی که در گذشته توسط مردم تصاحب شده بود، در راستای حل مشکلات و توسعه شهری سند دار می شود.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، دکتر مجید روستا ،عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی اظهار داشت: دولت یازدهم در راستای ایفای نقش ابزاری و بستر سازی خود به تعین تکلیف وضعیت مالکین اراضی بدون سند در شهرها اقدام کرده و در این راستا،سند مالکیت اراضی که تاکنون بدون سند بودهرا برای تعیین تکلیف و اعطای سند در دستور کار خود قرار داده است.

 

دکتر روستا افزود : وزارت راه و شهرسازی و شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران به دلیل اهمیت این مسئله و همچنین گستردگی این اراضی در سراسر کشور، اعطای سند به اراضی شناسایی و مطالعه شده را اجرایی می کند.

 

وی با اشاره به این‌که در مجموع اعطای حق مالکیت 4 هزار و 50 پلاک در سه استان کشور به صورت پایلوت در دستور کار قرار گرفته است، گفت: استان های هرمزگان ، کردستان و همچنین سیستان و بلوچستان استان‌هایی هستند که اعطای سند مالکیت در 4 شهر آنها در جریان است و از مالکین اراضی بدون سند ثبت نام می شود.

 

دکتر روستا اضافه کرد: شهرهای « بندرعباس» ، « سقز» ، « بیجار» و«چابهار» به عنوان پایلوت انتخاب شده که در این شهرها بیش از 2 هزار نفر ثبت نام نموده، یک هزار و 32 پلاک سند دار شده و 854 پلاک در انتظار صدور سند و همچنین مالکان 142 پلاک در حال تشکیل پرونده هستند.

 

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به اینکه این اراضی ،توسعه شهرها را با مشکل مواجه کرده است گفت: این اراضی به دلیل نداشتن سند مالکیت قادر به دریافت بخشی از یارانه‌ها نبوده و هیچ گونه یارانه‌ای به آنها اختصاص پیدا نمی کند وهمچنین نظام بانکی نیز به دلیل نداشتن سند مالکیت حاضر به پرداخت وام به مالکان این ملک‌ها نبوده و پرداخت وام را منوط به داشتن سند مالکیت می کند.

 

دکتر روستا به مزیت سند دار شدن این اراضی اشاره و اظهار داشت: سند دار شدن این اراضی، کمک زیادی به تعلق خاطر مردمبهمنطقه، کار و زندگی آنها می کند و امنیت روانی و امید بیشتری به آینده خواهد داد.

 

وی با بیان این‌ که بیش از 7 هزار قطعه پلاک ازاراضی و املاک مشمول سیاست اعطای حق مالکیت و احصاء شده است گفت: این اراضی احصاء شده در قالب سهمیه بندی به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

 

جدول استان‌ها و شهرهای پایلوت اعطای سند مالکیت

نام استان

نام شهر

تعداد ثبت نام

انتقال سند

در مرحله صدور سند

در مرحله تشکیل پرونده

هرمزگان

بندرعباس

1290

590

706

 

کردستان

سقز

309

135

32

142

بیجار

300

100

23

 

سیستان و بلوچستان

چابهار

300

207

93

 

جمع کل

2022

1032

854

142

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.