| کد خبر: 129357 |

تاکید بر پی گیری و هماهنگی موثر در حوزه ورود اطلاعات به سامانه جامع املاک و مستغلات

تین نیوز

طرح سوالات , تلاشها و پی گیریهای اداره کل راه و شهرسازی استان تهران برای ورود اطلاعات اراضی به سامانه جامع املاک و مستغلات با حضور مسئولین محترم دفتر فناوری اطلاعات وارتباطات سازمان ملی زمین و مسکن, و اداره کل راه وشهرسازی استان انجام شد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران , در این جلسه که  مهندس کاشی ساز(سرپرست دفتر فناوری اطلاعات وارتباطات سازمان ملی زمین و مسکن), خانم مهندس کاظمی( مسئول بانک زمین سازمان) , معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران آقای حنیفی و معاونت توسعه منابع آقای زینلی حضور داشتند بر اهمیت ورود اطلاعات جامع , کامل و توصیفی توسط حوزه های IT  , فنی شناسایی و بانک زمین به سامانه مذکور تاکید شد و کارشناسان به مبادله تجارب و بررسی مشکلات موجود پرداختند.

 

مهندس زینلی معاون توسعه منابع اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ضمن تاکید بر پشتیبانی بیشتر توسط سازمان ملی  گفت : آرشیو الکترونیکی و سامانه جامع املاک و مستغلات که طی دو سال اخیر توسط سازمان ملی زمین و مسکن راه اندازی شده دارای کمبودهایی بوده که اخیراً طی هماهنگی با استانها مشکلات موجود احصاء شده و تا حد بسیار زیادی رفع گردیده و جای تقدیر و تشکر دارد.

 

در این جلسه بر رفع موانع و گلوگاهها و انجام مکاتبات در این خصوص با نگاه توسعه ای تاکید شد.

 

همچنین مرتضی حنیفی راد معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران نیز با تاکید بر این مطلب که در سال گذشته ١٧٤٠ رکورد در این سامانه بارگذاری شده است ,گفت : اطلاعات مکانی بیش از ٣٤ هزارهکتار از اراضی ملی ودولتی (تحویلی منابع طبیعی) را در سامانه مذکور وارد نموده و در این زمینه کاملا به روز هستیم.

 

وی در ادامه گفت: ٩٠٤٠ رکورد تا به امروز  از طریق کارشناشان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران وارد سامانه جامع املاک گردیده که لینک اطلاعات توصیفی٦٢٧٨ رکورد از قطعات مذکور  برقرار گردیده است.

 

حنیفی ابراز امیدواری کرد؛ در ٦ ماهه اول سال ٩٦ در این حوزه اداره کل راه و شهرسازی استان تهران  تا حد بسیار زیادی به روز باشد.

 

وی افزود : همچنین در طرح بازشماری منابع حوزه های ثبتی کن، سعادت آباد و شهرآرا پرونده خوانی در دست اجرا بوده ودرصورت تحقق اعتبارات متناسب وایجاد زیرساخت سخت افزاری ,طی یک بازده زمانی دوساله، ٣٥ حوزه ثبتی را به لحاظ ورود اطلاعات به سامانه مذکور به روز خواهیم کرد.

 

معاون املاک وحقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران , موقعیت این استان را به لحاظ حجم انبوه کار و اهمیت زمین , ویژه برشمرد و گفت: ثبت اطلاعات اراضی استان تهران در سامانه جامع املاک و مستغلات اهتمام ویژه ای چه از طرف کارگروه کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و همچنین سازمان ملی می طلبد.

 

حنیفی ورود توصیفی اطلاعات را ضروری عنوان کرده و افزود: تنها اسکن پرونده ها کافی نیست و می بایست اطلاعات یکپارچه، جامع و کامل وارد شده و در حوزه ورود اطلاعات و بازشماری منابع زمان و انرژی بیشتری گذاشته شود تا شاهد ایجاد مغایرتها نباشیم.

 

در این جلسه همچنین آقای مهندس کاشی ساز سرپرست محترم دفتر فناوری اطلاعات وارتباطات سازمان ملی  زمین و مسکن از بازنگری در فرآیندی های سامانه جامع املاک خبر داد و گفت: در مباحث مربوط به حفاظت از اراضی و مصوبات هیأت نمایندگی و هیأت مدیره کارهای خوبی انجام شده که پیش نمایش این موضوعات از هفته اول خرداد ماه در سامانه جامع املاک شروع خواهد شد.

 

وی همچنین از تکمیل مباحث حقوقی و استعلامات در سیستم مذکور خبر داد و گفت: نگاهی هم به سرویس های عمومی در این سامانه خواهیم داشت که جزء برنامه های آتی سازمان است.

 

مهندس کاشی ساز از تعریف نقشه ها ,کدهای کنترل شده و تصحیح شده بر اساس نقشه های GIS خبر داد و گفت: به صورت کاملا خاص ما پشتیبان این سامانه در استانها و به صورت پایلوت برای تهران و البرز با کار کارشناسی بیشتر و دقیق تر هستیم.

 

حنیفی راد مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران نیز در پایان مجددا بر ورود اطلاعات طبقه بندی شده آرشیوی با ذکر تاریخ و سایر جزییات تأکید کرد و گفت: ان شاءا... این آرشیو الکترونیکی هوشمند کمک رسان و بازوی فنی معاونتهای املاک در سراسر کشور باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.