| کد خبر: 129239 |

تحویل ۵۵ درصد مسکن مهر در دولت یازدهم

تین نیوز

احمد اصغری‌مهرآبادی*: مجموع واحدهای تحویل داده شده به متقاضیان مسکن مهر در دولت گذشته به ۶۹۰ هزار واحد می‌رسد. درحال‌حاضر ۲ میلیون و ۶۲ هزار واحد مسکن مهر دارای متقاضی، ۱۱۱ هزار واحد آن بدون متقاضی و ۱۲۶ هزار واحد در مرحله نیمه اتمام قرار گرفته است.

 

درحال‌حاضر کمتر از ۱۰۰ هزار واحد در مرحله سفت و نازک‌کاری است که تلاش داریم تا پایان امسال تمام پروژه‌ها از جمله واحدهای مسکن مهر شهر جدید پردیس به پایان برسد. خوشبختانه دولت در اواخر سال گذشته موفق شد ۸ هزار میلیارد ریال اسناد خزانه برای تکمیل آب و برق واحدهای مسکن مهر در اختیار وزارت نیرو قرار دهد و ۲هزار میلیارد ریال نیز به طور نقدی برای آماده‌سازی این واحدها به وزارت راه و شهرسازی پرداخت کند که از این مبلغ، هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای اتمام واحدهای مسکن مهر به شهر جدید پردیس اختصاص یافت.

 

پروژه مسکن مهر ابتدا برای ساخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد آغاز شد اما در دولت دهم در اجرا به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد افزایش یافت که هم‌اکنون ۲ میلیون و ۶۲ هزار واحد آن دارای متقاضی و ۱۱۱ هزار واحد بدون متقاضی است. از ۸۲ هزار واحد مسکن مهر شهر جدید پردیس، حدود ۵۰ هزار واحد آن به اتمام رسیده است.

 

در دولت تدبیر و امید به طور میانگین سالانه ۲۱۲ هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل شده و ۱۱۰ هزار واحد نیز آماده افتتاح است، اما به علت مشکلات آب و برق تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است.

 

در دولت یازدهم برای بیش از ۶۱۷ هزار واحد مسکن مهر سند صادر شده است. به طور میانگین سالانه برای ۱۵۴ هزار واحد مسکن مهر سند صادر شده و ۸۳۵هزار واحد به مرحله فروش اقساطی رسیده که به طور میانگین سالانه ۲۰۹ هزار واحد بوده و این نشان می‌دهد ۸۷ درصد واحدهای مسکن مهر که فروش اقساطی شده در زمان دولت یازدهم بوده است.

 

پروژه مسکن مهر در کشور در مجموع پیشرفت ۹۶/۳ درصدی دارد. با تحویل بیش از ۸۵۰ هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان، بیشترین تحویل واحدهای مسکن مهر در دولت یازدهم بوده که این رقم ۵۵ درصد از کل واحدهای تحویلی از ابتدای طرح مسکن مهر تاکنون را به خود اختصاص می‌دهد.

 

*قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر

 

 

منبع: روزنامه گسترش تجارت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.