| کد خبر: 128712 |

اختصاص ۸۴ واگن به قطار شهری کرمانشاه

تین نیوز

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه از اتمام تونل قطار شهری کرمانشاه تا پایان امسال خبر داد و گفت: هم‌چنین با اختصاص ۸۴ واگن از واگن‌های خریداری شده توسط دولت به این پروژه موافقت شد.

 

به گزارش مهر، مجتبی نیک کردار، در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در پروژه قطار سبک شهری کرمانشاه گفت: هماکنون پروژه در حال اجراست و عملیات حفر تونل نیز ادامه دارد.

 

وی از تلاش برای اتمام تونل این پروژه در مسیر سه راه ۲۲ بهمن تا میدان آزادی تا پایان امسال خبر داد و گفت: عرشه قطار شهری نیز رو به اتمام است.

 

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه، هم‌چنین از آغاز عملیات اجرایی یک ایستگاه روگذر و یک ایستگاه زیرگذر نیز در آینده نزدیک خبر داد و افزود: هم‌چنین عملیات روسازی روگذر این پروژه آغاز شده و خرید ریل برای این بخش نیز در دست اقدام است.

 

وی گفت: هم‌چنین در راستای تسریع در اتمام این پروژه و در نتیجه نامه‌ای که در سفر اخیر وزیر کشور به استان به ایشان نوشتیم، ما نیز در لیست استان‌هایی که ۲۰۰۰ واگن خریداری شده توسط دولت بین آنها توزیع می‌شود قرار گرفتیم و سهمی حدود ۸۴ واگن نیز به کرمانشاه تعلق می‌گیرد.

 

تصویب ۱۸۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت توسط شهرداری کرمانشاه

نیک کردار، هم‌چنین از موافقت شهرداری کرمانشاه با انتشار ۱۸۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت جدید برای تامین اعتبارات این پروژه خبر داد و گفت: شهرداری کرمانشاه در بودجه‌اش آن را تصویب کرده است و وزیر کشور نیز دستور مساعدت در این زمینه را داد.

وی تامین منابع مالی را مهمترین مسئله این پروژه عنوان و ابراز امیدواری کرد با پیگیریهای صورت گرفته بتوان این مسئله را نیز در اسرع وقت حل و فصل کرد.

معاون استاندار کرمانشاه هم‌چنین از نهایی شدن قرارداد قرارگاه خاتم برای ادامه این پروژه از میدان آزادی تا خیابان مدرس خبر داد و گفت: امیدواریم هر چه سریعتر منابع مالی مورد نیاز پروژه تامین شود تا در آینده نزدیک شاه بهره‌برداری از آن باشیم.

وی زمان مورد نظر برای اتمام فاز یک پروژه مذکور از سه راه ۲۲ بهمن تا میدان آزادی را ۲.۵ سال اعلام کرد.

نیک کردار در خصوص منابع مورد نیاز این پروژه نیز گفت: یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام هر دو فاز آن مورد نیاز است.

وی افزود: تاکنون کلیه اعتبارات هزینه شده در این پروژه از منابع دولتی بوده است اما به دنبال اوراق مشارکت، فاینانس، تواتر و زیاد شدن اعتبارات و همه راه‌هایی  که بتوان از نظر مالی بودجه این پروژه را تامین کرد، هستیم.

 

انتشار ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت طی آینده نزدیک

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه، از انتشار ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای اتمام پروژه مذکور در آینده نزدیک خبر داد و گفت: همه کارهای انتشار ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت انجام شده و در مرحله تعیین بانک عامل هستیم که این اوراق را منتشر کند.

وی از تلاش برای جذب اعتبارات مورد نیاز این پروژه از محل‌های دیگر چون فاینانس خبر داد و گفت: ما به دنبال یک فاینانسور(یک بانک خارجی یا داخلی) که فاینانس کنند هستیم اما هنوز چیزی در این مورد قطعی نیست.

نیک کردار در خصوص زمان مورد نیاز برای اتمام و بهره برداری کامل از این پروژه گفت: همانطور که ذکر شد ۲.۵ سال برای اتمام فاز اول آن مرد نیاز است و به شرط تامین به موقع اعتبار حدود ۴ سال آینده نیز شاهد بهره برداری کامل(فاز یک و دو) از این پروژه خواهیم بود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.