| کد خبر: 128538 |

پیشرفت فیزیکی مسکن مهر با بیش از 96 درصد رسید

تین نیوز

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با بیان اینکه در دولت یازدهم 850 هزار واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان شد و این رقم در دولت گذشته 690 هزار واحد بود گفت: امروز توانسته‌ایم پیشرفت فیزیکی مسکن مهر را به بیش از 96 درصد برسانیم.

 

به گزارش ایلنا، اصغر احمدی‌مهرآبادی در نشست خبری امروز خود درباره عملکرد دولت در پروژه مسکن مهر گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره دولت‌ها برنامه‌های متعددی برای تامین مسکن قشر کم‌درآمد داشتند و در دولت‌های هفتم و هشتم طرح مسکن اجتماعی و حمایتی را دنبال می‌کردند و در دولت نهم و دهم پروژه مسکن مهر کلید خورد. در دولت نهم و دهم اجرای طرح اجاره 99 ساله مسکن به کم‌درآمدها تصویب شد و بیشترین تمرکز دولت در این طرح بر روی واگذاری زمین در قالب ساخت مسکن‌های 99 ساله بود. پیش از اجرای طرح مسکن مهر اراضی یک میلیون و 900 هزار واحد در اختیار مردم قرار گرفته بود و 200 هزار واحد مسکونی توسط دولت ساخته شده بود.

 

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با بیان اینکه یکی از اشتباهات در اجرای مسکن مهر در دولت گذشته واگذاری این پروژه به تعاونی های مسکن بود گفت: امروز عمده مشکلات مسکن مهر به حوزه تعاونی‌ها برمی‌گردد و اختلافاتی که در تعاونی ها به وجود آمده باعث شده تکمیل این پروژه طولانی شود که اگر واگذاری به تعاونی‌ها مطرح نبود مسکن مهر در بازهز مانی کوتاه‌تری به اجرا می‌رسید.

 

مهرآبادی با بیان اینکه طرح مسکن مهر یک طرح خیرخواهانه بود و به نفع تامین مسکن کم‌درآمدها با اجرا رسید گفت: مهم‌ترین عامل در اجرای پروژه مسکن مهر واگذاری زمین با قیمت بسیار ارزان و ارائه وام‌های ارزان‌قیمت به متقاضیان بود.

 

وی با بیان اینکه بخشی از این پروژه در دولت گذشته به اجرا رسید ادامه داد: یکی از مشکلات مهمی که در دولت قبل در اجرای مسکن مهر با آن مواجه بودیم این بود که بسیاری از این اراضی سند نداشتند و بدون ارائه سند هم نمی‌توانستیم از بانک‌ها تسهیلات ساخت دریافت کنیم که برای حل این مشکل در آن دوران 14 بخشنامه صادر شد.

 

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با بیان اینکه امروز دو میلیون و 62هزار واحد مسکن مهر دارای متقاضی هستند گفت: در ابتدا این طرح برای ساخت یک میلیون و 500 هزار واحد مسکونی ابلاغ شد که در نهایت به 2 میلیون و 300 هزار واحد کاهش پیدا کرد که از این رقم 269 هزار واحد آن در بافت فرسوده در حال ساخت است که از تسهیلات مسکن مهر برای آن استفاده نمی شود.

 

مهرآبادی گفت: همچنین 850 هزار واحد توسط خود مالکین ساخته می‌شوند و به 84 هزار واحد جدید تسهیلات ارائه نشد. بنابراین امروز 2 میلیون و 62هزار واحد مسکن مهر دارای متقاضی هستند.

 

وی با بیان اینکه در ابتدا واحدهای فاقد متقاضی بسیار زیاد بود اظهار داشت: شانس آوردیم که در یک مقطعی مردم به خرید مسکن مهر هجوم آوردند و میزان واحدهای فاقد متقاضی کاهش پیدا کرد و ما در دولت قبل از کاهش میزان واحدهای فاقد متقاضی بسیار خوشحال شدیم چرا که این عدد در ابتدا بسیار قابل توجه بود.

 

مهرآبادی ادامه داد: امروز یکی دیگر ازمشکلات در پروژه مسکن مهر واحدهای فاقد متقاضی هستند که طبق آخرین مصوبات قرار بر این است که شرکت عمران شهرهای جدید نسبت به تکمیل این واحدها اقدام کند.

 

کار ساخت کمتر از 100 هزار واحد مسکن مهر به پایان نرسیده است

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با بیان اینکه از 2 میلیون و 62هزار واحد مسکن مهر دارای متقاضی امروز 126 هزار واحد باقی مانده است اظهار داشت: از این تعداد 36 هزار واحد پرونده‌های حقوقی دارند و کمتر از 100 هزار واحد کار ساختشان به اتمام نرسیده است که البته 70 درصد این آمار در مرحله نازک‌کاری قرار گرفته است.

 

تزریق اعتبارات در سال گذشته برای اتمام پرونده مسکن مهر

مهرآبادی با تاکید بر اینکه کار مسکن مهر امروز به پایان رسیده است و مراحل آخر را در حال طی هستیم گفت: خوشبختانه اخیراً اعتبارات قابل توجهی از سوی دولت برای اتمام پروژه مسکن مهر اختصاص یافت. 800 میلیارد تومان از محل انتشار اسناد خزانه اسلامی در اختیار وزارت نیرو قرار گرفت که زیرساخت‌ها هرچه زودتر به اتمام برسد.

وی افزود: 200 هزار میلیارد تومان هم جهت تکمیل پروژه‌ها در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت که این رقم به پروژه های مسکن مهر در شهرهای جدید اختصاص یافت که 130 میلیارد تومان آن در پروژه مسکن مهر پردیس هزینه شد.

مهرآبادی ادامه داد: همچنین از دولت مجوز اعتبارات 700 میلیاردی از محل زمین‌های این پروژه‌ها اخذ کرده‌ایم که 300 میلیارد آن توسط شرکت عمران شهرهای جدید و 300 میلیارد تومان از محل سازمان ملی زمین و مسکن و 100 میلیارد تومان از محل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تامین می شود.

وی ادامه داد: همچنین 150 میلیارد تومان امسال بابت یارانه ساخت مسکن مهر در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد که از این طریق می‌توانیم به کار ساخت مسکن مهر پردیس سرعت بخشیم.

مهرآبادی ادامه داد: همچنین توانستیم وام مسکن مهر پردیس را از 30 میلیون به 40 میلیون تومان افزایش دهیم.

 

تحویل 55 درصدی مسکن مهر در دولت یازدهم

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با بیان اینکه کار ساخت مسکن مهر تمام شده است اظهار داشت: امروز پیمانکاران و نیروهای انسانی به طور شبانه‌روزی در مسکن مهر پردیس فعال هستند و در این پروژه از 82 هزار واحد باقی‌مانده ساخت 52 هزار واحد به اتمام رسیده است و اگر بانک ها در پرداخت تسهیلات سرعت بیشتری داشته باشند کار ساخت سریع‌تر انجام می‌شود.

مهرآبادی با بیان اینکه در دولت یازدهم 820 هزار واحد مسکن مهر به افتتاح رسیده است گفت: هفته آینده در مسکن مهر پردیس، پرند، زنجان و سایر شهرها برنامه افتتاح داریم.

وی با بیان اینکه عده‌ای مدعی هستند افتتاح‌های مسکن مهر از برنامه‌های انتخاباتی دولت است گفت: همواره در طول چهار سال گذشته برنامه افتتاح داشتیم و این یک روال عادی در پروژه مسکن مهر است. حال اگر عده‌ای نگران هستند می‌توانیم خانه‌های مردم را بدون مراسم افتتاح به آنها تحویل دهیم.

مهرآبادی با بیان اینکه در طول دولت 11 سالانه 205 هزار واحد مسکن مهر به افتتاح رسید گفت: در مجموع پروژه مسکن مهر 110 هزار واحد آماده افتتاح هستند اما به دلیل نداشتن زیرساخت‌های آب، برق، گاز تحویل متقاضیان داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه 850 هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان در این دولت تحویل داده شده است گفت: البته تعداد قابل توجهی از واحدهای مسکن مهر به دلیل نداشتن مدرسه، کلانتری، مسجد و... در آن منطقه به متقاضیان تحویل داده نشده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در طول دولت یازدهم 617 هزار سند برای مسکن مهر صادر شده است گفت: تمام این آمار و ارقام نشان می‌دهد که عملکرد دولت یازدهم در پروژه مسکن مهر بیشتر از عملکرد دولت قبل بوده است.

وی افزود: 835 هزار واحد مسکن مهر فروش اقساطی شده‌اند یعنی 63 درصد از این پروژه در دولت یازدهم فروش اقساطی شده است.

مهرآبادی تاکید کرد: بیش از نیمی از واحدهای مسکن مهر یعنی 55 درصد آن در این دولت به متقاضیان تحویل داده شد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با بیان اینکه در مجموع یک میلیون و 830 هزار واحد مسکن مهر به افتتاح رسیده است گفت: از ابتدای شروع این طرح تا به امروز یک میلیون و 538 هزار واحد به متقاضیان تحویل داده‌ایم.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین از ابتدای اجرای این طرح تا به امروز یک میلیون و 313 هزار واحد فروش اقساطی شده است.

وی همچنین تاکید کرد: در حال حاضر پیشرفت پروژه مسکن مهر 96.3 درصد است.

مهرآبادی با بیان اینکه 850 هزار واحد مسکن مهر در دولت یازدهم به متقاضیان تحویل داده شده است گفت: در دولت قبل 690 هزار واحد مسکن مهر را به متقاضیان تحویل دادیم.

 

اجازه افزایش قیمت مسکن مهر را ندادیم

مهرآبادی همچنین با بیان اینکه پس از ابلاغ دستورالعمل شماره 3 اجازه افزایش قیمت مسکن مهر را ندادیم گفت: در حال حاضرقیمت هر متر مربع مسکن مهر در مناطق مختلف متفاوت است اما قیمت متوسط آن برای هر متر چیزی بین 420 تا 450 هزار تومان است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.