| کد خبر: 128441 |

انتقاد بنگاه‌های مسافربری از حذف سرویس‌ کارکنان دولتی

تین نیوز

رییس اتحادیه بنگاه های مسافربری ضمن انتقاد از حذف سرویس کارکنان دولتی اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۹۵ درصد از خودروهایی که برای مسیرهای بین شهری مورد استفاده قرار می گیرد، نوسازی شده اما به طور کلی میانگین عمر ناوگان حمل و نقل حدود ۴۰ سال است.

 به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سید رضا پورسیف  به ارائه توضیحاتی درباره وضعیت این روزهای اتحادیه بنگاهای مسافربری پرداخت و گفت: بخش قابل توجه فعالیت اعضای اتحادیه در ارائه سرویس به ادرات، کارخانه ها، مدارس و نهادهای مختلف و شرکت هاست که متاسفانه در سال ۱۳۸۶ با تصمیم دولت مشکلات مختلفی در فعالیت این بخش ایجاد شد.

وی ادامه داد: در آن دوران با وجود شعارهای دولت، تصمیم گرفته شد که ادارات دولتی سرویس های رفت و آمد مربوط به کارکنان خود را حذف کنند.

پورسیف همچنین عنوان کرد: اکنون حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد ظرفیت ما در ادرات و کارخانه ها و نهادها به کار گرفته می شود اما به هر صورت بخشی از این ظرفیت در دولت قبل از دست رفته است.

او به بحث نوسازی ناوگان نیز اشاره کرد و گفت: این اقدام در حال انجام است و حدود ۸۰ درصد اتوبوس ها و ۱۰ درصد مینی بوس ها نوسازی شده اند.

 

رییس اتحادیه بنگاه های مسافربری همچنین عنوان کرد: کیفیت خودروهای ساخت داخل در حد خوب است و حتی در موراد متعدد این خودروها به خارج از کشور نیز صادر می شوند.

 

وی درباره هزینه هایی که برای یک دستگاه اتوبوس در طول یک روز باید پرداخت شود، گفت: این هزینه ها معمولا به صورت توافقی تعیین می شود.

 

البته به طور مرسوم تعیین نرخ و نرخ نامه بر عهده اتحادیه قرار دارد و لازم است در این زمینه قوانین شفاف وجود داشته باشد که البته رییس اتحادیه بنگاه های مسافربری می گوید می توان این تعرفه ها را روی سایت مشاهد ه کرد.

 

پورسیف همچنین یادآورد شد: اکنون میانگین عمر ناوگان مسافربری ما حدود ۴۰ سال است و این ناوگان به نوعی فرسوده محسوب می شود اما قرار است تا پایان امسال۳۰۰۰ دستگاه مینی بوس نو وارد این شبکه شود که قرارداد آن نیز بسته شده و وارد شدن این خودروها به ناوگان می توان موجب پایین آوردن میانگین سنی شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.