| کد خبر: 128316 |

تهران در گذشته شهری خاکستری بود

تین نیوز

 عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در ارزیابی عملکرد مدیریت شهری تهران گفت: تمام مناطق ۲۲گانه آن به طور متناوب و متعادل توسعه یافته اند به طوری که فاصله قابل توجه جنوب تا شمال این شهر واقعا کاهش یافته است.

 

به گزارش تسنیم، محسن پیرهادی تهران را شهری سبزتر نسبت به گذشته دانست و گفت: اگر نگاهی به عملکرد شهردار تهران در 12 سال گذشته بیندازیم می‌بینیم که امروز پایتخت به عنوان کلانشهری سبز و رو به توسعه شناخته می‌شود و نرخ رشد فضای سبز در تهران نسبت به یک دهه گذشته رشد چشمگیری داشته است.

 

وی تصریح کرد: یکی از دستاوردهای حائز اهمیت شهرداری تهران در یک دهه گذشته افزایش سرانه فضای سبز در کلانشهری است که یکی از مشکلات عمده آن آلودگی هواست. اگر نگاهی به آمارهای این توسعه بیندازیم در می‌یابیم که در یک دهه گذشته سرانه فضای سبز افزایش نزدیک به دو برابری داشته است.

 

پیرهادی با یادآوری اینکه تهران در گذشته شهر خاکستری بوده که از سرانه فضای سبز 9 متری به ازای هر شهروند برخوردار بوده است، بیان کرد: امروز با توسعه پارک‌های محلی و احداث بوستان‌های چندین هکتاری همچون بوستان‌های ولایت و یاس شاهدیم که شاخص آماری سرانه فضای سبز پایتخت به بیش از 16.5 مترمربع به ازای هر شهروند رسیده است. این یکی از مهم‌ترین دستاوردهای شهردار تهران در یک دهه مدیریت جهادی است.

 

رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورای چهارم تهران خاطر‌نشان کرد: شهرداری تلاش کرده است که در 12 سال گذشته در مسیر افزایش سرانه فضای سبز شهری و متعادل کردن نسبت سطح فضای سبز به فضای سخت گام بردارد. اقدام مهمی که دستاورد مهم آن منتهی به افزایش بوستان‌های محله‌ای، ناحیه‌ای، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در تهران شده است. به طوری که امروز میزان پارک‌های موجود در برخی مناطق جنوبی تهران هم پای مناطق شمالی توسعه یافته تا فاصله نرخ توسعه یافتگی از بعد فضای سبز رشد متعادلی داشته باشد.

 

این عضو هیات رئیسه شورای چهارم پایتخت یکی دیگر از دستاوردهای مهم مدیریت شهری تهران در بیش از یک دهه گذشته را احداث و بهره برداری بزرگراه امام علی (ع) دانست و به شهر نوشت گفت: مدیریت شهری تهران همواره تلاش کرده تا فاصله جنوب تا شمال پایتخت کاهش یابد تا توسعه امکانات به طور متناوب و متعادل صورت گیرد. امر مهمی که در گذشته در نگاه مدیران شهری مغفول مانده بود و بیشتر امکانات به شمال شهر اختصاص یافته بود. اما امروز شاهد عکس این توسعه یافتگی هستیم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.