| کد خبر: 128187 |

چهار هزار متر از مسیر خط سوم قطارشهری مشهد حفاری شد

تین نیوز

تین‌نیوز| مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: حفاری چهار هزار و 22 متر از مسیر 28 هزار و 500 متری خط سوم این قطار شهری تاکنون به پایان رسیده است.

 

به گزارش ایرنا، کیانوش کیامرز افزود: عملیات حفاری خط سوم اواخر فروردین پارسال آغاز شد. این خط قطار شهری مشهد دارای 24 ایستگاه است و منطقه الهیه را به شهرک ابوذر متصل می کند.

 

وی ادامه داد: عملیات حفاری این خط با 2 دستگاه حفاری تی.بی.ام در دست انجام است و از مسیر میدان فردوسی به سمت پایانه مسافربری تاکنون 3 هزار و 203 متر و از میدان فردوسی به سمت قاسم آباد 819 متر حفاری شده است.

 

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: همچنین عملیات روسازی خط دوم از میدان طبرسی تا ایستگاه سعدی به پایان رسیده است. نازک کاری تاسیسات ایستگاه شریعتی نیز در سه طبقه در ورودی شرقی انجام شده و اجرای سازه در ورودی غربی این ایستگاه در دست انجام است.

 

وی افزود: مراحل نازک کاری در ایستگاه الندشت، کوهسنگی و جام عسل نیز در دست انجام است و عملیات نازک کاری آخرین ایستگاه این خط در بلوار فکوری با نام ایستگاه سلامت در روزهای آتی آغاز می شود.

 

در مجموع چهار خط برای قطار شهری مشهد تعریف شده که خط اول آن به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد، اسفند ماه سال 1389 به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین 120 هزار نفر در این مسیر جا به جا می شوند.

 

مسیر توسعه 4.5 کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال 94 به بهره برداری رسید و فرایند مسافرگیری آن آغاز شد.

 

عملیات حفاری 14.5 کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ماه 94 به پایان رسید و اسفند پارسال مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر به بهره برداری رسید.

 

عملیات حفاری خط سوم قطارشهری مشهد نیز به طول 28.5 کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد از نیمه دوم فروردین پارسال آغاز شده است.

 

مطالعات خط چهارم قطار شهری مشهد هم که قرار است از خواجه ربیع آغاز و با عبور از میدان شهدا با امتداد به سوی حرم مطهر رضوی از ضلع شمالی حرم عبور کرده و به قلعه ساختمان و جاده سرخس منتهی شود، مراحل پایانی خود را طی می کند. 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.