| کد خبر: 127968 |

رئیس مرکز صدور آرم طرح ترافیک:

◄ طرح ترافیک خودروهای هیبریدی دیگر رایگان نیست

در چند روز منتهی به پایان مهلت تکمیل ثبت‌نام برای آرم طرح ترافیک شهر تهران، تعدادی از شهروندان که برای تهیه آرم طرح ترافیک رایگان خودروی هیبریدی به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه کرده بودند، با تغییر رویکرد شهرداری تهران درباره این خودروها و الزام پرداخت ٥٠ درصدی هزینه طرح ترافیک مواجه شدند. شهرداری اعلام کرده اعتراض راه به جایی ندارد، چراکه پیش‌تر شورای شهر تهران این را تصویب کرده است.
 
به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، رئیس مرکز صدور آرم طرح ترافیک شهرداری تهران در این ارتباط، اظهار داشت: هیچ مشکلی در ورود خودروهای هیبریدی به محدوده طرح ترافیک وجود ندارد و این خودروها به راحتی می‌توانند در بخش‌های مرکزی شهر آمد و شد کنند.
 
مصطفی قنبرنژآد در ادامه با تاکید بر این مهم که این قبیل خودروها به منظور شناسائی توسط سیستم هوشمند مستقر در شهر باید مدارک خود را دفاتر پیش‌خوان به ثبت برسانند، افزود: خودروهای دارای پلاک ایران 11، 22، 33، و ... باید به دفاتر پیش‌خوان مراجعه کرده و با ارائه مدارک و پرداخت عوارض سالانه {طرح ترافیک} به راحتی در محدوده طرح ترافیک رفت و آمد داشته باشند.
 
وی تاکید کرد: دارندگان خودروهای هیبریدی باید روزهای حضور خود در محدوده طرح ترافیک را هنگام ثبت مدارک خودرو در دفاتر مشخص و اعلام کنند.

 خودروهای هیبریدی یعنی خودروهایی که با ادغام دو یا چند پیشرانه انتقال نیرو که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم به سیستم انتقال قدرت وابسته هستند، به حرکت درمی‌آیند، این خودرو‌ها جزء خودروهای پیشرو در میان انبوه خودروهای سبز در دنیا هستند؛ خودروهایی که تعداد معدودی از آنها با قسط‌هایی سرسام‌آور در ابتدا وارد ایران می‌شدند؛ اما در چند سال اخیر و با پیشرفت صنعت خودرو، تقریبا بیشتر خودروهای لوکس و گران‌قیمتی که در داخل تولید یا از خارج کشور وارد می‌شد، برقی یا هیبریدی بودند و به‌این‌ترتیب، تعداد این خودروها هم هر روز بیشتر شدند.

 پیشتر در دی‌ماه سال 94  درباره رایگان‌بودن ثبت‌نام آرم طرح ترافیک سال 95 برای خودروهای برقی و هیبریدی به منظور تشویق شهروندان به استفاده از حمل‌ونقل پاک و در راستای سیاست‌های محیط‌زیستی مدیریت شهری تهران از سوی مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک اعلام صورت گرفته بود اما تا کنون این مدیر شهرداری تهران و هیچ یک از مدیران دیگر شهری، درباره تغییر این سیاست در سال ٩٦ و قراردادن سهمی با عنوان عوارض صحبتی به میان نیاورده‌اند. 

با این حال قنبرنژآد این موضوع را در هر صورت مصوبه شورا می‌داند و تأکید دارد که این موضوع به تأیید شورا و فرمانداری تهران رسیده و طبق قانون اجرا شده و مشکلی وجود ندارد.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.