| کد خبر: 127937 |

آمار ساختمان های ناایمن در پایتخت

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران، گفت: بیشترین ساختمان های ناایمن که باید هرچه سریع تر ایمن سازی شوند در مناطق ۱۲ و ۱۵ قرار دارد.

 

به گزارش مهر، اقبال شاکری با اشاره به لزوم اولویت بندی ساختمان های پر خطر برای ایمن سازی، اظهارداشت: بر اساس تصمیم گیری درجلسات کمیته حادثه پلاسکو  کارگروهی  برای  تهیه فهرست ساختمان هایی که در اولویت ایمن سازی هستند تشکیل شد.  

 

وی افزود: برای تهیه این لیست میان نهادهای مرتبط از جمله دادستانی، شهرداری مناطق، آتش نشانی، سازمان نظام مهندسی و شورا جلسات خوبی تشکیل شد که در این جلسات سازمان ایمنی و آتش نشانی لیست ساختمان های در اولویت اول که باید در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به ایمنی سازی آن اقدام شود را اعلام کرده است.

 

شاکری ادامه داد: بر این اساس ساختمان ها بر حسب اولویت در زمان بندی بلند مدت و کوتاه مدت دسته بندی می شوند که ساختمان های اولویت اول باید در کوتاه ترین زمان نسبت به ایمن سازی اقدام کنند.

 

وی اظهارداشت: لیست این ساختمان ها به دادستانی ارجاع می شود و اگر ظرف مهلت مقرر مالکان نسبت به ایمنی سازی ساختمان ها اقدام کردند که چه بهتر، اگر نه، دادستانی دستور همراهی ضابطین قضایی با شهرداری را خواهد داد و به این ترتیب خلا قانونی در برخورد با مالکینی که نسبت به ایمن سازی ساختمان ها بی تفاوت هستند پر خواهد شد.

 

به گفته رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران  ۴۹۰۰ ساختمان اعم از مسکونی، تجاری و اداری در اولویت یک ایمن سازی قرار دارند که بیشترین تعداد این ساختمان ها در مناطق ۱۲ و ۱۵ قرار دارد.

 

شاکری اضافه کرد: ۲هزار ساختمان در اولویت ۲ هستند که می بایست بر حسب درجه اولویت به سرعت نسبت به ایمن سازی ساختمان ها اقدام شود.

 

به گفته رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران، تعداد این ساختمان ها بسیار زیاد است اما باید توجه داشت وضعیت از نظر ایمنی ساختمان ها بحرانی است. تنها یک نمونه این امر عدم استاندارد بودن آسانسورها در مراکز عمومی است. بنابراین می بایست در راستای ایمنی سازی ساختمان ها اقدامات عاجل انجام شود.

چنانچه به هر دلیلی انجام این اقدامات هم مثمر ثمر واقع نشود لیست ساختمان های ناایمن را اعلام عمومی خواهیم کرد. البته این اتفاق با تصویب شورا با در نظر گرفتن تبعات اجتماعی آن باشد. بر طبق مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان مسئولیت ایمنی ساختمان ها با مالکان است و آنان باید نسبت به انجام مسئولیت خود اقدام کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.