| کد خبر: 127787 |

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل عمومی و ترافیک سازمان شهرداری‌ها ودهیاری‌های کشور:

◄تجهیز تاکسی‌های کشور به سیستم کارت‌خوان / رفع مشکل پول خرد در تاکسی‌ها

تین‌نیوز| مدیرکل دفتر حملونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از تجهیز تاکسی‌های سراسر کشور به سیستم کارت‌خوان به منظور رفع مشکل پول خرد در سال 96 خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، امیر جعفرپور با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در سال 95 در طرح نوسازی در کل کشور 46 هزار دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شدنده‌اند و پیش‌بینی شده باقیمانده آن نیز در سال 96 نوسازی شوند.

وی در ادامه سخنان خود در ارتباط با مشکل پول خرد در بحث کرایه تاکسی‌ها،  تصریح کرد: معمولا نرخ کرایه‌های تاکسی عدد رندی نیست و همان‌گونه که همگان در جریان آن هستند امکان پرداخت غیر نقدی هم وجود ندارد، به همین منظور سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشورتصمیم دارد تا در داخل تاکسی‌ها اقدام به نصب دستگاه کارتخوان کند و این اتفاق به صورت پایلوت در 3 شهر مشهد،  قزوین و شیراز و در تعداد محدودی از تاکسی‌های تهران نیز صورت گرفته که پس از جمع‌بندی نهائی وارد فاز اجرایی خواهد شد.
 
مدیرکل دفتر حمل‌ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با تاکید بر ضرورت تسریع در انجام این قبیل امور که رفاه شهروندی را در پی دارد، افزود: کار مطالعاتی برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شهرهای زیر 200 هزار نفر جمعیت انجام شده و در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بر آن هستیم تا در این شهرها مشکلات حملی‌ونقلی برطرف شود.
 
جعفرپور در پایان سخنان خود با یادآوری این موضوع که تلاش می‌شود استفاده از کارت‌های اعتباری در تاکسی‌های سراسر کشور به‌‌کار گرفته شود، خاطرنشان کرد: با ورود کارتخوان به ناوگان تاکسیرانی امکان استفاده از کارت‌های اعتباری مترو و اتوبوس ها نیز فراهم می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، این اتفاق در حالی در کشور خواهد افتاد که سال‌های زیادی است که مردم و رانندگان با مشکل تهیه پول خرد مواجه بوده و مسائل مختلفی در این خصوص را متحمل شدند.

این کارت‎‏خوان به منظور نصب در تاکسی‌ها طراحی شده است و قابلیت خواندن کارت‏‌بلیت‏‌های غیرتماسی و نیز کارت‏‌های مغناطیسی (بانکی شتابی) را دارا هستند، این کارت‏‌خوان که در واقع یک پایانۀ فروش (POS) سیار با استانداردهای خودرویی است، دارای قابلیت ارتباط آنلاین و تسویه‌‏حساب بانکی به صورت بی‏‌سیم است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.