| کد خبر: 127609 |

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز:

◄ ادامه درخواست‌ها برای بهسازی خط 5 مترو، کمیسیون عمران شورا در پی بهسازی مترو خط

5
 
‌تین‌نیوز| در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران رئیس کمیسیون عمران پارلمان شهری در حالی از بهسازی مترو خط 5 سخن به میان آورد که بیش از 15 سال است که خطوط اولیه مترو  تهران نیاز به بهسازی و برخی تعمیرات دارند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، بنا به گفته متخصصان و کارشناسان مترو به این موضوع اذعان دارند که با گذشت سه سال از راه‌اندازی خطوط مترو باید نسبت به یهسازی آنها اقدام کرد اما، ظاهرا این اتفاق تنها زمان در ایران می‌افتد که کارد به استخوان رسیده و چاره‌ای جز تعمیرات اساسی در پیش‌رو نباشد.

خط 5 مترو که بیش از 18 سال از افتتاح آن می‌گذرد این روزها حال و روز خوبی ندارد و هرازگاهی باعث توقف حرکت قطارها در مسیر تهران کرج شده و معطلی چند ساعته را برای مسافران به همراه می‌آورد اما، این روزها به همت شرکت بهره‌برداری مترو تهران، قرار است تا نسبت به بهسازی آن اقدام شود.

به گفته یکی از مسئولان مترو شهری کمبود بودجه مساله‌ای بود که نزدیک به 15 سال مانع از اقدام به بهسازی خط 5 مترو شد و هربار با قطع شدن برخی ارتباطات در مترو این خط، اعتراضات به هوا بلند که بهره‌برداری مترو قادر به نگهداری خطوط نیست اما، هیچگاه مسئولان شهری علیرغم اشراف به موضوع به دفاع از این بخش نپرداختند و به سکوت در این‌باره ادامه دادند، حال چه شده که این موضوع در کانون توجه قرار گرفته است؟

احمد دنیامالی با بیان این‌که ۱۷ سال است که خط۵ مترو بهسازی نشده است، گفته است: در حال حاضر بهسازی خوبی در حال انجام است اما باید طی لایحه یا طرحی، موضوع تفکیک حوزه جغرافیایی این خط مترو با شهرداری کرج شفاف شود.

وی در ادامه افزوده است: این خط 2200 نیرو دارد و سالانه بیش از 300 میلیارد تومان برای پایتخت هزینه به دنبال دارد و هر لحظه به دلیل کمبود اعتبارات، تهدید به قطع برق می‌شود، در حالی که براساس مصوبه وزیران در سال 81، یک سوم هزینه‌های این خط را باید شهرداری کرج بپردازد.
 
دنیامالی یادآوری کرده است: در آینده مشکلات این خط افزایش پیدا می کند و باید هر چه زودتر برای تفکیک آن چاره اندیشی شود، آیا نباید خیلی پیش‌تر نسبت به این‌کار اقدام می‌شد تا علاوه بر امنیت هزینه کمتری متوجه اقتصاد ما می‌شد؟

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.