| کد خبر: 127533 |

عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر عنوان کرد:

◄ ایجاد کمربندی مترو در تهران نیاز نیست؛ یک ضرورت است

تین‌نیوز| عضور هیات علمی دانشگاه امیرکبیر احداث کمربندی مترو به ویژه دو خط شرقی-غربی در شمال و جنوب شهر را یک ضرورت تهران امروز دانست.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مهدی روان‌شاد نیا با اشاره به این مطلب که وضع ترافیک بزرگراه‌های رسالت، همت و نیایش تاییدی بر این مدعا است، اظهار داشت: برای شهر تهران 7 خط مترو تعریف شده که کار ساخت آن رو به اتمام است اما، به نظر می‌رسد این خطوط پاسخ‌گوی نیاز شهر تهران در آینده نزدیک نباشد.

 

مدیر گروه  حملونقل و ترافیک دانشگاه علوم تحقیقات، در ادامه سخنان خود در گفت‌وگو با این شبکه خبری، تصریح کرد: در طرح جامع اولیه شهر تهران کمربندی مترو برای این کلان‌شهر تعریف شده که به دلایلی از آن در طرح جدید چشم‌پوشی شد، در عمده شهرهای بزرگ جهان کمربند متروئی دیده شده که تاثیر خوبی در کاهش ترافیک آنها به جای گذاشته است.

 

وی با بیان این مطلب که «واقعیت بارگذاری جمعیت در مناطق یک، دو و سه و به دنبال آنها پنج و 22 این است که رفت و امد در این مسیرها را با چالش جدی مواجه خواهد کرد»، گفت: در سال‌های گذشته بارگذاری زیادی به لحاظ ساخت و ساز در مناطق یاد شده و به خصوص در منطقه 22 صورت گرفته که در سه سا آینده و با حضور جمعیت در ساختمان‌های در حال ساخت، باید نسبت به آمد و شد آنها به مرکز شهر تدابیری اندیشیده شود.

 

روان‌شاد نیا با تاکید بر این موضوع که مناطق یاد شده در دو سه سال آینده مشکل تردد و قفل شدن ترافیک در بزرگراه‌های منتهی به منطقه 22 را و 5 را خواهند داشت، ابراز داشت: این مشکل در حال حاضر نیز در برخی بزرگراه‌ها به خوبی قابل مشاهده است که گریز از آن تنها با انتقال به زیر زمین کمتر خواهد شد.

 

به گفته وی، بیش از 500 هزار واحد خالی از سکنه در مناطقی که از آنها یاد شد وجود دارد که در صورت پر شدن از جمعیت باعث قفل شدن ترافیک خواهد شد و دو طبقه کردن پل‌ها و زیرگذارها طبق تجربه کارساز نیست و باید به سمت حمل‌ونقل انبوه‌بر عمومی و به‌طور مشخص مترو گام برداریم.

 

استاد دانشگاه صنعتی امیر کبیر در بخش دیگری از سخنان خود به این‌که طرح جامع تهران قابل اصلاح است اشاره کرد و گفت: احداث خطوط جدید مترو جدید به خطوط موجود و یا حداقل یک خط از شمال به شرق می‌تواند در برنامه طرح جامع تهران گنجانده شود تا از پیامدهای آتی آن از امروز جلوگیری به‌عمل آید.

 

وی ایجاد خطوط جدید را یکی از برنامه‌های خوب شهرداری در آینده دانست و گفت: البته باید این قبیل برنامه‌ها مراحل قانونی خود را طی کرده و براساس قانون برای ساخت خطوط مترو جدید تصمیم‌گیری شود.

 

روان‌شاد نیا اتصال انتهای خطوط در بخش شمالی خط 2، خط 3، خط 7 و در نهایت خط 6 را در ایجاد کمربندی مترو تهران موثر دانست و یادآور شد: ایجاد کمربندی مترو در تهران نیاز نیست بلکه ضرورت است.

کارشناس امور شهری خاطرنشان کرد: ایران در بخش فنآوری و دانش ساخت مترو در رتبه خوبی در منطقه قرار دارد که با پرداختن به ایجاد کمربندی علاوه بر رفع ترافیک در شهر، به نوعی اشتغال‌زائی را هم به همراه خواهد داشت.

وی موانع موجود در اجرای برخی طرح‌های شهری را ذهنی و مالی دانست و ایجاد کمربند مترو را نیاز تهران عنوان کرد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.