| کد خبر: 127408 |

◄ چمران: گزارش کمیته ملی پلاسکو کامل نبود! گزارش دیگری می‌دهیم

تین‌نیوز| رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حالی از ارائه گزارش تکمیلی حادثه دلخراش پلاسکو که زمستان سال گذشته اتفاق افتاد سخن می‌گوید که، چند روز گذشته گزارشی در این‌باره با سروصدای زیاد در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران قرائت شد و در آن مدیریت شهر از تمامی اتهامات وارده تبرئه شد و برخی اعضای شورا نیز خواستار عذرخواهی از این نهاد شدند!

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در حادثه پلاسکو هر که مقصر بود و یا حالا مقصر شناخته شده است، قطعا نمی‌تواند پاسخگوی از دست رفتن جان عزیزان مردم و آتش‌نشانانی باشد که هنوز باور نبود آنها برای مردم و خانواده آنها ممکن نیست باشد.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر تهران، گزارش شورای شهر تخصصی‌تر از تحقیقات منتخبان ریاست جمهوری است!اگر چنین است آیا تیم انتخابی کشوری که به همین منظور تلاش زیادی را در سکوت دوماهه انجام داد، بررسی کافی نکرده و یا منابع  و اختیارات شورای شهر بیش از مراکز دولتی است؟
 
مهدی چمران که ید طولائی در امور شهری و تصدی چندباره ریاست شورای شهر را در پرونده خود دارد در ادامه سخنان خود از ارائه گزارش کامل شورای اسلامی شهر تهران در روز 27 فروردین خبر داده و گفته: گزارش تخصصی شورای شهر تهران در رابطه با حادثه پلاسکو روز یکشنبه 27 فروردین ماه اعلام می‌شود. آیا به جای این اعلام نظر بهتر نبود عضو با تجربه شورا، از اعضا می‌خواست تا پس از تجمیع نظرات کارشناسان دولتی و شورا اقدام به قرائت آن در صحن شورا می‌کردند و در آستانه انتخابات شورا و ریاست جمهوری شائبه بهره‌برداری سیاسی از این حادثه را ایجاد نمی‌کرد؟

قصد پرداختن به مسائل حاشیه‌ای در این گزارش مد نظر نیست اما، دل‌ها به درد می‌آید وقتی که دیده می‌شود زمانی که تمامی مردم و خانواده‌های داغدار در انتظار مطلع شدن از کم‌وکیف حادثه هستند با این‌گونه رفتارها باید در انتظار خبری باشند که حق مسلم آنها است که زودتر از این باید به آن دست پیدا می‌کردند.

ظاهرا چمران گفته است، تیمی متشکل از 10 نفر که از سوی ریاست جمهوری برای تهیه گزارش ملی پلاسکو انتخاب شدند نتیجه تحقیقات خود را ارائه کرده‌اند و در شورای شهر تهران متن گزارش مطالعه و بررسی‌های لازم در رابطه با موضوعات مطرح شده در این گزارش انجام شده است.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برخی کاستی‌ها در گزارش ملی پلاسکو اظهار کرده: در مواردی از جمله چرایی حضور پیدا نکردن آتش‌نشان‌ها از طریق طبقه دهم ساختمان به طبقه یازدهم و یا دلیل خارج نشدن نیروهای سازمان آتش‌نشانی زمانی که اعلام خروج می‌شود، پاسخ های واضحی وجود دارد که به آنها توجه نشده است.
 
وی در رابطه با اطلاعات منتشر شده از سوی کمیته ملی پلاسکو در خصوص سازه ساختمان اذعان کرده: اطلاعاتی که در رابطه با سازه اعلام شده بسیار کارشناسی و علمی بوده است.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این پرسش که گزارش کمیته‌های شورای شهر در رابطه با حادثه پلاسکو چه زمانی اعلام خواهد شد؟، یادآور شده که این گزارش روز یکشنبه 27 فروردین ماه در شورای شهر تهران قرائت خواهد شد و گزارش تهیه شده تخصصی‌تر از گزارش نمایندگان دولت است.
 
به گزارش تین‌نیوز، نتیجه بررسی‌های کارشناسی و اقدامات دو گروه تحقیقاتی دولت و شورای شهر هر چه باشد، جانی که در حرارت بیش از 600 درجه از پیکرهای پاک کارکنان و آتش‌نشانان شهید شده ساختمان پلاسکو نخواهد شد، پس به جای این قبیل مانورهای خبری، افراد مسئول در این‌کار به مباحث پیشگیری بپردازند تا شاهد تکرار آن در شهر در کشور نباشیم.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.