| کد خبر: 12716 |

بررسی طرح جایگزینی موتور سیکلت‌های برقی به جای بنزینی در کمیسیون شوراها

تین نیوز | رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از بررسی طرح جایگزینی موتور سیکلت‌های برقی به جای موتورهای بنزینی در کمیسیون متبوعش خبر داد.
 
امیر خجسته با اشاره به جلسه امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، با اعلام این خبر گفت: 36 درصد موتور سواران زیر 24 سال، 26 درصد زیر 29 سال و 15 درصد آنها زیر 39 سال سن دارند که متاسفانه 25 درصد تلفات ناشی از حوادث رانندگی را موتورسواران تشکیل می‌دهند که این حجم وسیع آمار حوادث علاوه بر اثرات مخرب روحی و روانی اثرات غیرقابل جبرانی در زمینه مسائل اقتصادی به همراه دارد.
 
وی همچنین با اشاره به آسیب‌های متعدد تردد موتور سیکلت‌های بنزینی، تصریح کرد: ایجاد آلودگی صوتی و آلودگی‌های زیست محیطی همراه با قانون‌گریزی برخی از موتور سواران از قوانین راهنمایی و رانندگی، همچنین آسیب‌های امنیتی و انتظامی ناشی از تردد موتور سیکلت‌ها و هزینه‌های مادی و معنوی تلفات حوادث رانندگی موجب شده تا موضوع توسط حوزه مشاورین کمیسیون شوراها مورد بررسی قرار گرفته و طرح اولیه در این رابطه جهت الزام دولت و دستگاه‌های اجرایی به برقی کردن موتور سیکلت‌ها تهیه شود.
 
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس افزایش تعداد ناوگان موتور سیکلت‌های کشور به دلیل شرایط اقتصادی را یکی از معضلات ترافیکی دانست و اظهار کرد: ترافیک شهری و شرایط اقتصادی مردم موجب شده تا حجم استفاده از موتور سیکلت‌ها در کشور از حد استاندارد خارج شده و معضلی عمده در ترافیک و حمل و نقل شهری ایجاد شود.
 
خجسته خاطرنشان کرد: برای حل این معضل از شهرداری تهران، سازمان حفاظت محیط زیست، نیروی انتظامی و وزارتخانه‌های کشور، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و دفاع دعوت شده تا در جلسه‌ای مشترک نقطه نظرات خود را در اختیار کمیسیون قرار دهند.
 
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با نهایی شدن این طرح معضل موتور سیکلت‌ها و آسیب‌های ناشی از آن به حداقل رسیده و بهداشت و سلامت جسمی و روانی مردم تامین شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.