| کد خبر: 126990 |

◄ موکول شدن افتتاح مترو فرودگاه امام خمینی(ره) به زمانى نامشخص

تین‌نیوز| معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از راه‌اندازی خطوط 6 و 7 و فرودگاه امام خمینی (ره) مترو در نیمه اول امسال خبر داد.

 
به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سیدمازیار حسینی صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح پایانه مترو شهیدکلاهدوز با اشاره به این‌که در آستانه تکمیل خطوط 8گانه مترو تهران قرار داریم، اظهار داشت: با افتتاح خطوط باقیمانده، مترو تهران جزو 10 مترو بزرگ دنیا خواهد بود.
 
وی در ادامه با بیان این‌که «برای این‌که بتوان نسبت به سرویس‌دهی بهتر به مسافران مترو و کاهش سرفاصله‌ها اقدام کرد، لازم است در انتهای هر خط یک پایانه و پارکینگ احداث شود»، گفت: این پایانه با 20 هزار متر مربع مساحت و 16 سکوی استراحت و 13 کیلومتر ریل‌گذاری و همچنین به کارگیری 23 سوزن، کار خود را از امروز آغاز خواهد کرد.
 
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر این مطلب که مترو در دو فاز نسبت به تولید اشتغال نقش بسزایی دارد، افزود: مترو در هنگام ساخت می‌تواند در تولید اشتغال نقش مهمی ایفا کند و شما می‌بینید که متاسفانه در برخی شهرها با گذشت بیش از 10 الی 15 سال هنوز خطوط مترو تکمیل نشده است، اما در شهرداری تهران با کار جهادی، دو ساله خطوط مترو ساخته می‌شود.
 
حسینی با اشاره به این مهم که هر خط مترو 100 سال و هر رام قطار 35 سال به شرط نگهداشت مطلوب عمر می‌کند گفت: هر 20 کیلومتر مترو هزاران فرصت شغلی به شیوه‌های مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند.
 
وی هم‌چنین در مورد تکمیل و راه‌اندازی خطوط  6 و 7 مترو نیز با بیان این‌که «در نیمه اول امسال خطوط 6 و 7 و هم‌چنین خط فرودگاه امام خمینی (ره) به طول 100 کیلومتر افتتاح می‌شود»، تصریح کرد: تست سرد مترو فرودگاه امام خمینی (ره) هفته آینده با حضور شهردار تهران انجام خواهد شد و با وجود آن‌که قرار بود در تعطیلات نوروز مسافرگیری این خط آغاز شود، اما با توجه به مسائلی که با وزارت کار درخصوص مباحث مختلف مطرح شد، در حال پیگیری موضوع هستیم.
 
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد احداث مترو در حریم تهران و محدوده‌های اطراف نیز با اشاره به این نکته مهم که نگاه کردن به مترو تهران به صورت مستقل یک خطای استراتژیک است نیز، ابراز داشت: می‌توان خط مترو تهران – کرج را به هشتگرد و انتهای خط 3 را به اسلامشهر متصل کرد که با امتداد فرودگاه امام خمینی (ره) به پرند می‌رسیم که برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص انجام شده است.
 
حسینی در ادامه سخنان خود با تاکید بر این‌که جمعیت‌های اطراف شهر تهران برای آموزش، درمان به اشکال مختلف وابسته به تهران هستند، گفت: می‌توان با تقبل هزینه‌ها ازسوی دولت مترو را به شهرهای اقماری رساند.
 
وی در بخش دیگرى از سخنان خود همچنین اشاره‌ای داشت به راه‌اندازی اپلیکیشن درخواست تاکسی و یادآور شد: شرکت کارپینو توانسته از شرکت تاکسیرانی مجوزهای لازم را بگیرد و شرکت تاکسیرانی تنها به‌عنوان یک رابط بین مسافر و این شرکت قرار دارد.
 
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که «شهرداری دغدغه امنیت و سلامت سفر مردم را دارد»، گفت: شهرداری تاکید داشته که سرورها باید در داخل کشور باشند تا امنیت اطلاعات مردم نیز حفظ شود.
 
حسینی در پایان با اشاره به این موضوع که ما مخالف توسعه و استفاده از تکنولوژی‌های نوین نیستیم و باید شرکت‌ها به دغدغه‌های مسوولان که همان امنیت سفر است پاسخ دهند، خاطرنشان کرد: کارپینو در هفته آخر اسفندماه کار خود را آغاز کرد و 2500 تاکسی به این سامانه متصل شده و 12 هزار و 500 تاکسی دیگر نیز در حال آموزش هستند، قیمت این اپلیکیشن نیز باید منطق اقتصادی داشته باشد و سقف آن توسط شهرداری که همان مصوبه شورای شهر است، خواهد بود و کف قیمت‌ها نیز در اختیار خود شرکت است، قطعا باید برای جلب مشتری قیمت‌های متنوعی داشته باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.