| کد خبر: 124259 |

افتتاح پلازای شهری «ایوان انتظار ولیعصر(عج)» ۲۰ اسفند

تین‌نیوز| معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: پلازای شهری «ایوان شهری ولیعصر (عج)» واقع در میدان ولیعصر جمعه ۲۰ اسفندماه افتتاح خواهد شد.

به گزارش مهر، مازیار حسینی افزود: پلازای شهری «ایوان انتظار ولیعصر(عج)» واقع در میدان ولیعصر در ۷ طبقه و مساحت بالغ بر ۴۲ هزار متر مربع جمعه ۲۰ اسفندماه با حضور مسئولان لشکری و کشوری افتتاح می شود.

وی ادامه داد: ۳ هزار متر مربع از فضای داخلی این مجموعه به برگزاری رویدادهای فرهنگی اختصاص داده شده است.
معاون شهردار تهران تصریح کرد: معماری داخلی ایوان انتظار از مسجد حاشیه میدان امام الهام گرفته شده است.

معاون شهردار تهران با اشاره به ویژگی‌های زیباشناختی و معماری این پلازا افزود: به غیر از مباحث فنی ما باید با تغییر نوع معماری، فضا را برای ورود مردم به این پلازا جذاب‌تر می‌کردیم و بر همین اساس سعی کردیم با الهام از معماری ایرانی-اسلامی فضا را آماده تر کنیم.

وی با بیان اینکه کف این پلازای با آجر که یکی از قدیمی‌ترین نمادهای معماری ایرانی است پوشانده و قرنیزهای دور این پلازا نیز منبعث از نام حضرت ولیعصر (عج) است ادامه داد: به زودی مسابقه‌ای نیز برای طراحی المان و نماد این پلازا برگزار خواهد شد که مردمی که از بیرون به این میدان نگاه می‌کنند متوجه خاص و شاخص بودن آن شوند.

حسینی ادامه داد: ایوان انتظار یک میدان و فضای شهری چند عملکردی است که با ۴۲ هزار متر مربع، شاخص ترین فضای زیرسطحی با کاربری های متنوع خدماتی، فرهنگی، تردد، حمل و نقل عمومی و.. در کشور است که در ۷ طبقه زندگی و پویایی شهر را به زیرزمین منتقل می کند.

وی گفت: در طبقه نخست این ایوان فضا به تردد و دسترسی اختصاص یافته است تا شهروندان از چهارسوی میدان و از طریق ایستگا ه های مترو به آن راه یابند. طبقه دوم نیز ضمن اختصاص به تردد عابرین در محیطی به مساحت ۳ هزار متر مربع می تواند رویدادهای فرهنگی، نظیر نمایشگاه ها و برنامه های نمایشی و موسیقی را میزبانی کند. مسافرین متروی خطوط ۳ و ۶ در طبقه چهارم و در عمق ۲۵ متری زمین سکوی ایستگاه خط ۳ قرار دارد. در طبقه زیرزمین این بخش فضای تاسیساتی و اتاق های فنی جانمایی شده تا در عمیق ترین طبقه این میدان زیرسطحی یعنی عمق ۳۷ متری سکوی خط ۶ مترو قرار بگیرد.

 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.