| کد خبر: 124162 |

تمدید تخفیف ۲۳ درصدی برای پرداخت نقدی مطالبات شهرداری

تین‌نیوز|  شورای شهر لایحه یک‌فوریتی اصلاحیه مصوبه مجوز تقسیط و چگونگی اخذ مطالبات شهرداری تهران را به‌دلیل فرصت کم تا پایان سال ابتدا به طرح و بعد به جای یک فوریت با دوفوریت تبدیل و تصویب کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، براساس اين طرح به‌منظور تشويق آن دسته از شهرونداني كه قصد پرداخت نقدي مطالبات شهرداري را داشته باشند، 23درصد تخفيف درنظر گرفته شد. اين تسهيلات تنها شامل پرداخت‌هاي نقدي است و درصورت لزوم تا پايان سال96 نيز ادامه خواهد داشت.

همچنين بحث افزايش نرخ كرايه تاكسي‌هاي تهران در دستور كار قرار گرفت اما رأي‌گيري در مورد نرخ نهايي به‌دليل از اكثريت افتادن جلسه به يكشنبه آينده موكول شد. اما آنچه مسلم است اينكه افزايش نرخ كرايه تاكسي‌ها حداقل 5 و حداكثر 10درصد خواهد بود.

احمد دنیامالی، رئیس کمیسیون حمل و نقل درباره افزايش نرخ كرايه‌ها در سال بعد با بیان اینکه امسال در نظر داشتیم که نرخ را افزایش ندهیم گفت: با این حال بنا به دلایل مختلف این عدم افزایش رد شد. وی با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی پیشنهاد افزایش 12 درصدی را مطرح کرد اما پس از رایزنی سرانجام کمیسیون حمل و نقل افزایش 10 درصدی نرخ کرایه تاکسی را مصوب کرد، البته این افزایش 10 درصد یک شرط دارد و آن هم نصب کارتخوان در تاکسی‌هاست.

يكي ديگر از تأكيدات مطرح شده در جلسه ديروز اين بود كه همه تاكسي‌ها مجهز به دستگاه كارتخوان شوند. اين امر به‌منظور رعايت حال مسافران و رانندگان و كاهش تنش ميان آنها بر سر پول خرد است. نكته مهمي كه از سوي معصومه آباد رئيس كميته ايمني مورد اشاره قرار گرفت، اين بود كه با انجام آزمايش روي اسكناس‌هايي كه در دست مردم وجود دارد، مشخص شد كه اين اسكناس‌ها مملو از انواع ميكروب‌هاست كه سلامت شهروندان را به خطر مي‌اندازد.
  تشريح پروژه‌هاي 9‌ماه اول سال
گزارش نظارتي شوراي شهر درباره اجراي پروژه‌هاي 9ماه اول امسال هم از سوي رئيس كميسيون برنامه و بودجه ارائه شد كه در آن به ميزان پيشرفت كار يا عقب‌ماندگي پروژه‌ها از زمان اجرا پرداخته شد. عليرضا دبير با اشاره به پروژه‌هاي سرما‌يه‌اي غيرمستمر يا عمراني شهرداري تهران گفت: در مجموع 636پروژه سرمايه‌اي غيرمستمر(عمراني) داريم كه ميانگين پيشرفت ‌فيزيكي آنها هنگام بازديد 62.12درصد بود.
  اين درحالي است كه ميانگين پيشرفت فيزيكي مورد انتظار در زمان بازديد در مناطق 76.74درصد و در معاونت‌ها 71.25درصد بود. وي تعداد پروژه‌هاي جلوتر از انتظار را درمجموع 120 و تعداد پروژه‌هاي عقب‌تر از انتظار در سطح مناطق را 305پروژه اعلام كرد و درباره علل تأخير پروژه‌هاي عمراني گفت: 10.1درصد مشكلات مربوط به زمين، 9.3درصد مربوط به طرح و برنامه‌ريزي، 7.8درصد مربوط به پيمانكاري، 45.1درصد مالي، 2.8درصد اجرا و 24.9درصد به ساير موارد بستگي داشت.

رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران درباره وضعيت پيشرفت فيزيكي پروژه‌هاي نگهداشت نيز گفت: ميانگين درصد پيشرفت ‌فيزيكي در زمان بررسي 49.52درصد بود، درحالي‌كه ميانگين پيشرفت فيزيكي مورد انتظار 75درصد بود كه دلايل آن نيز به مشكلات مربوط به زمين 1.4درصد، طراحي و برنامه‌ريزي 0.9درصد، پيمانكار 19.3درصد، مالي 75.1درصد و اجرا 3.1درصد بود.

رئيس كميسيون برنامه و بودجه براي جلوگيري از عقب‌ماندن پروژه‌ها پيشنهادهايي را مطرح كرد كه تخصيص اعتبارات متناسب با پيشرفت فيزيكي، اختصاص زمان مناسب براي اجراي كار، عدم‌اجراي هرگونه پروژه غيرمصوب و جلب اعتماد پيمانكاران در زمينه‌هاي مالي ازجمله اين پيشنهادها بود.
  بررسي مشكلات منطقه3 اعضاي شوراياري منطقه3 به شوراي شهر آمده بودند تا در مورد مسائل و مشكلات خود به ارائه گزارش بپردازند. نظر اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران بر ضرورت برنامه‌ريزي‌هاي ترافيكي در منطقه3 با توجه به جمعيت شناور آن بود. يكي از اين گره‌هاي ترافيكي كه از سوي اعضاي شوراي شهر مورد اشاره قرار گرفت، تقاطع وليعصر نيايش بود و اينكه در بخش شرقي اين منطقه دسترسي‌هاي مناسبي وجود ندارد.
اعضا همچنين خواستار تكميل ادامه بزرگراه كردستان به چمران و تقاطع صدر و شريعتي شدند. مناسب‌سازي‌ و ساماندهي فضاي اطراف دانشگاه الزهرا، تبديل فضاي اطراف خوابگاه دخترانه اين دانشگاه به مركز ورزشي و تفريحي، مسئله بافت فرسوده، كمبود پاركينگ‌هاي طبقاتي، ساخت ميادين ميوه‌وتره‌بار، اعتراض به برج‌سازي‌ در منطقه از سوي افرادي خاص و بحث طرح آزمايشي انتخاب شهردار ناحيه توسط شوراياران در يكي از نواحي شهري نيز از سوي اعضا مطرح شد.
  طرح انتظارات مردم از شوراي شهر در نطق پيش از دستور عباس جديدي، عضو كميسيون نظارت و حقوقي شوراي اسلامي شهر تهران ديروز در نطق پيش‌از دستور خود با اشاره به برخي انتظارات مردم از شوراي شهر آينده گفت: مردم انتظار دارند شهردار آينده براساس توانمندي‌هاي حرفه‌اي انتخاب شود و سهم‌خواهي سياسي و محلي را برنمي‌تابند. وي كه معاون نظارت شوراي شهر تهران نيز هست، وجود يك مجموعه كارشناسي قدرتمند و مجرب و متعهد در كنار شهردار را لازمه موفقيت شورا و رضايتمندي مردم دانست و گفت:
مديريت شهري موفق را نيازمند همكاري، هماهنگي و همدلي شورا و شهرداري مي‌دانم. جديدي با اشاره به اينكه براي انتخاب بهترين گزينه در سمت شهردار تهران بايد مطالعه و بررسي بين گزينه‌هاي برتر در يك چارچوب و اصول تعريف شده انجام شود و به دور از نگاه‌هاي حزبي و سياسي به اين موضوع پرداخته شود، گفت:
متأسفانه قوانين موجود و عدم‌انطباق وظايف و مسئوليت‌هاي شوراها با اختيارات قانوني آنها زمينه‌ساز مشكلات متعددي شده است. جديدي وجود دستگاه‌هاي متعدد دولتي و تداخل اختيارات و وظايف آنها با يكديگر را موجب غيرممكن ساختن مديريت واحد شهري دانست و گفت: شهروندان شوراي شهر را مسئول مي‌دانند و بسياري از امور را از شوراي شهر انتظار دارند كه لازم است دولت و مجلس با فوريت براي مديريت واحد شهري فكري كند.
جدول

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.