| کد خبر: 124133 |

شهروندان تهرانی ۷۶ درصد در سال ۹۵ روزهای مطلوب داشته‌اند

تین‌نیوز|   مدیر کل محیط زیست استان تهران با اشاره به اقدامات انجام شده برای کاهش آلودگی هوا گفت: در سال ۹۵، ۷۶ درصد روزهای مطلوب داشته‌ایم.

 
به گزارش خبرنگار شبستان، ناصر مهردادی، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران در نشست خبری گفت: محیط زیست نسبت به آلودگی هوا پاسخگو است و در سال های اخیر نیز به وظایف خود به صورت مطلوب عمل کرده که رشد تعداد روزهای سالم هوا مصداق بارز آن است.
 
وی با اشاره به مصوبه هیئت دولت در اردیبهشت سال 93 خاطرنشان کرد: هیئت دولت در این مصوبه وظایف دستگاه های مختلف در حوزه محیط زیست را تبیین کرد و محورهایی نظیر سوخت، خودروهای در حال حرکت، منابع ساکن، مدیریت حمل و نقل و تقاضای سفر، پایش و پیش بینی هوا، آموزش و زیرساخت های شهر و نیروگاه‌ها را تعریف کرد که دستگاه‌ها باید نسبت به کاهش آلودگی هوا در قالب این محورها فعالیت می کردند.
 
مهردادی با اشاره به نقش نظارتی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اقدامات انجام شده در حوزه محیط زیست به ویژه آلودگی هوا از سال 93 تاکنون در قالب گزارشی تدوین شده است.
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به عملکرد برخی دستگاه ها و نهادها در حوزه محیط زیست گفت: تعویض کاتالیزهای خودروهای عمومی درون شهری بر عهده شهرداری تهران بود که باید اقداماتی در این حوزه انجام می داد اما به آن اندازه که مدنظر بود، انجام نشده است.
 
مهردادی خاطرنشان کرد: شهرداری در خصوص استفاده از فیلتر خودروهای دیزلی سنگین اقداماتی انجام داده است که کفایت نمی کند و باید بیش از این در این حوزه اقداماتی انجام می شد.
 
وی در خصوص وظایف وزارتخانه ها و نهادهایی که در حوزه محیط زیست به طور کامل به وظایف خود عمل نکرده اند، خاطرنشان کرد: وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و دارایی برخی وظایفی بر عهده داشتند که به طور کامل این وظایف محقق نشده است.
 
مهردادی با اشاره به اقدامات انجام شده از سال 92 در حوزه کاهش آلودگی هوا تصریح کرد: در سال 92 بر اساس اندازه گیری روزهای مطلوب و نامطلوب حدود 56 درصد روزهای سال هوای مطلوب داشته و در سال های 93 و 94 این میزان به 69 درصد رسیده است.
 
وی با بیان اینکه در سال 95 تاکنون 76 درصد روز مطلوب در تهران داشته ایم، اظهار داشت: بررسی روند بهبود کیفیت هوا بیانگر آن است که اقدامات مثبت و رو به جلویی در حوزه کاهش آلودگی هوا انجام شده است.
 
مهردادی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده برای کاهش آلودگی هوا در تهران و کلانشهرها اظهار داشت: توزیع بنزین یورو4 در کلانشهرها، توزیع گازوییل بدون گوگرد، حذف حلال های صنعتی پتروشیمی، پایش و آنالیز سوخت، ارتقای استانداردهای خودروهای تولیدی کشور، جلوگیری از شماره گذاری خودروهای بنزینی وارداتی فاقد استاندارد یورو5، ارایه بسته حمایتی تولید خودروهای هیدریدی و برقی، توقف تولید موتورسیکلت های کاربراتوری، بازنگری و تصویب حد مجاز معاینه فنی، راه اندازی سیستم یکپارچه معاینه فنی بخشی از اقداماتی بوده است که در حوزه کاهش آلودگی هوا انجام شده است.
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به تردد خودروهای سنگین در شب گفت: متاسفانه با پایش هوای تهران در شب متوجه شده ایم به علت تردد خودروهای سنگین از ساعت 11 تا 1 نیمه شب بیشترین زمان آلودگی هوا را در تهران داریم که این موضوع باید پیگیری و از تردد خودروهای سنگین جلوگیری شود.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.