| کد خبر: 12326 |

بازخوانی◄ قالیباف و وعده‌هایش

تین نیوز | محمد باقر قالیباف شهردار تهران از نیمه اسفند سال گذشته تا 11  تیر امسال 6 وعده داده است. فهرست وعده‌های قالیباف در زیر آمده است.
 

1- عملیانی شدن اجرای متروی پرند تا پایان سال
تین نیوز | سه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ به نقل از اکونیوز

محمدباقر قالیباف شهردار تهران در خصوص مترو پرند گفت: در دولت قبل وظایف مترو تهران و حومه آن از هم متمایز شد. مترو تهران بر عهده شهرداری تهران قرارداده شد و حومه تهران نیز بر عهده دولت قرار گرفت. در سالهای آخر دولت دهم، به این نتیجه رسیدند که اقدام درستی صورت نگرفته است و باردیگر حومه نیز بر عهده شهرداری قرار داده شد. اولین جایی که مطرح شد، بحث مترو از تهران به فرودگاه امام خمینی و پرند بود، که اگر اعتبارات دولتی در اختیار شهرداری تهران قرار بگیرد، تا پایان سال و حتی قبل از آن اجرای متروی تهران به فرودگاه و پرند عملیاتی خواهد شد.

2- نصب پله برقی و آسانسور خط 3 مترو تا مهر 93
تین نیوز | سه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ 
 محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم افتتاح رسمی نیمه جنوبی خط 3 مترو تهران ضمن عذرخواهی از مردم بابت تاخیر در افتتاح خط 3، در توضیح علت نبود پله برقی و آسانسور در این خط که دغدغه به حق مردم است، گفت: تمامی تلاش ما این بود که از صنعت و تولید داخل در بحث پله های برقی و آسانسور استفاه کنیم اما به دلایل مختلف و این که تولیدکنندگان ما تجربه کافی را نداشتند و از سوی دیگر ما به استفاده از تولید داخلی اصرار داشتیم، افتتاح این پروژه کمی با تاخیر مواجه شد.
 وی افزود: به همین دلیل تصمیم گرفتیم برای خرید پله های برقی، هم از توان داخلی استفاده کرده و هم اقدام به انتقال دانش فنی از خارج کشور در این زمینه کنیم تا مترو در بخش پله برقی و آسانسور به خودکفایی برسد.
 قالیباف ادامه داد: به مردم شریف تهران قول می دهیم که تا مهر 93 حتما پله برقی و آسانسور تمامی طول خط 3 نصب شود و این قول را هم می دهیم که در بخش شمالی خط 3، همزان با افتتاح، پله برقی و آسانسورها نصب شود.
 
3- بهره‌برداری از تونل حکیم در بهمن ماه 93
تین نیوز | دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ به نقل از شهر نوشت
شهردار تهران از بهره برداری تونل شهید حکیم در بهمن ماه سال آینده خبرداد.
محمدباقر قالیباف در مراسم حفاری آخرین مقطع تونل شمالی حکیم در جمع خبرنگاران ضمن بیان این مطلب اظهارداشت: یکی از اهداف طرح جامع تکمیل رینگ شهری بخصوص تکمیل رینگ شرقی-غربی تهران است که یکی از آنها تکمیل بزرگراه شهید حکیم است که پس از تقاطعش با بزرگراه آزادگان به سمت سد خلیج فارس ادامه می یابد.
 
4- شهریور 94 ؛ زمان اتصال خط 3 مترو به نیاوران، شهرک قائم و شهرک شهید محلاتی
تین نیوز | شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ به نقل از تهران امروز
 محمد باقر قالیباف، شهردار تهران با حضور در برنامه تلویزیونی«سفر به خیر» اعلام كرد: «در پایان فروردین ماه سال آینده، خط سه مترو تهران از اتوبان آزادگان و ابتدای جاده ساوه به مصلی تهران بهره‌برداری خواهد شد و ان‌شاءالله در شهریور سال بعدی این خط را به نیاوران، شهرك قائم و شهرك شهید محلاتی می‌رسانیم.»
 
5- افزایش طول خطوط مترو به 300 میلومتر در 5 سال آینده
شهردار پایتخت ضمن تاكید بر این نكته كه «مردم از همه ظرفیت حمل‌و‌نقل عمومی استفاده می‌كنند و ما نیز مكلف هستیم كه حمل‌و‌نقل عمومی را توسعه دهیم»، گفت: «امروز ساخت مترو به 15 كیلومتر در سال رسیده و ما در برنامه پیش رو برنامه‌ریزی كرده‌ایم تا این رقم را سالانه به بیش از 30 كیلومتر در بخش تونلی برسانیم. همچنین بخش غیر تونلی همچون فرودگاه حضرت امام(ره) یا شهرهای اطراف تهران كه مترو حومه‌ای است، این ماموریت به شهرداری تهران واگذار شده و به سمتی می‌رویم تا بتوانیم در 5 سال آینده، طول خطوط مترو را به 300 كیلومتر افزایش دهیم.» 

6- سرفاصله حرکت قطارها به زیر 4 دقیقه می‌رسد
به گفته شهردار تهران؛اكنون سرفاصله حركت قطارها به خاطر كمبود واگن بین 5 تا 6 دقیقه است اما بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این رقم را به زیر 4 دقیقه می‌رسانیم. این امر بدین معناست كه قرار است ظرفیت را به دو برابر افزایش دهیم. دولت نیز در این زمینه قول همكاری داده‌ است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.