| کد خبر: 108340 |

اتوبوس‌های کم ارتفاع در اصفهان

تین‌نیوز| تا سه ماه آینده اولین اتوبوس‌های نسل جدید و ارتفاع پایین تولید و به سامانه اتوبس رانی شهرداری اصفهان اضافه خواهند شد.

علیرضا صلواتی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با تایید این خبر منطقه اصفهان گفت: تا پایان سال آینده 50 درصد از سامانه اتوبوسرانی اصفهان از این نسل اتوبوس استفاده خواهد کرد.

ویژگی شاخص اتوبوس‌های ارتفاع پایین امکان استفاده آنها توسط اقشار آسیب پذیر، کهن سال، توان خواه و ویلچر نشین است.

پیش از این سامانه حمل و نقل عمومی شهر اصفهان به خاطر محدودیت‌های موجود برای گروه‌های آسیب پذیر مورد انتقادات گسترده از جانب رسانه‌ها و فعالان اجتماعی بود و بارها قول بهسازی و مناسب سازی ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر از جانب مدیران شهری مطرح شده بود.

صلواتی اظهار کرد: اتوبوس‌های ارتفاع پایین نسل آینده ناوگان اتوبوسرانی شهرداری اصفهان است که در مجامع بین الملل و کشورهای توسعه یافته مورد استفاده قرار می‌گیرد. چنانچه نسل قبل اتوبوس‌های اصفهان به علت ارتفاع و شکست‌های موجود در ورودی امکان استفاده توسط افراد کم توان را نداشت.

وی ادامه داد: ناوگان جدید در مسیر اتوبوس‌های تندرو (BRT) بدون نیاز به شیب و رمپ کاملاً همسطح با ایستگاه خواهد شد و در مسیرهای شهری با یک رمپ خودکار امکان استفاده را برای همه گروه‌های حساس ایجاد می‌کند. این تلاش‌ها در جهت بهبود عدالت اجتماعی میان همه گروه‌ها انجام می‌شود.

این اظهارات در حالی است که هنوز هیچ یک از ایستگاه‌های سامانه اتوبوسرانی تندرو اصفهان که در سال های اخیر احداث شده است، امکان استفاده برای ویلچرنشینان را ندارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: گیج‌ها و ورودی‌های سامانه اتوبوسرانی در حال اصلاح است و با اصلاحات صورت گرفته و تغییرات به وجود آمده این مشکل نیز به زودی و همزمان با ورود سامانه نسل جدید اتوبوس‌ها رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: احتمالا تا سه ماه آینده اولین اتوبوس‌های نسل جدید و ارتفاع پایین تولید و به سامانه اضافه خواهند شد و تا پایان سال آینده 50 درصد از سامانه اتوبوسرانی اصفهان از این نسل اتوبوس استفاده خواهد کرد.

تکنولوژی تولید این اتوبوس‌ها به صورت کامل داخلی و نتیجه پژوهش‌های کارخانه‌های خودروسازی داخلی است.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.