| کد خبر: 103980 |

جنجالی‌ترین پل شرق استان تهران درایستگاه نهایی / مقاومت هانتیجه داد

تین‌نیوز| پروژه پل امام رضا(ع) به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهری ورامین به نتیجه نهایی رسیده است و افتتاح فاز نخست آن قدم مهمی در توسعه شهری دیار ۱۵ خرداد به‌حساب می‌آید.


فاز نخست پل امام رضا(ع) به‌عنوان یکی از جنجالی‌ترین و خبرسازترین پروژه‌ای شهری در حالی  افتتاح می‌شود که به نتیجه رسیدن این پروژه با خوشحالی و مسرت شهروندان ورامینی همراه شده است.
احداث پل امام رضا(ع) یکی از بخش‌های مهم در راه اجرای پروژه قطار بین‌شهری تهران-پیشوا محسوب می‌شود که توسط شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حال ساخت است.

ساخت فاز نخست پل امام رضا(ع) با فرازوفرودها و مشکلات متعددی همراه بود که کندی اجرای این پروژه باعث نارضایتی شهروندان و ساکنان میدان رازی و حوالی آن شد.
ایجاد ترافیک‌های سنگین در برخی ساعات شبانه‌روز به سبب اجرای پروژه پل امام رضا(ع) نیز موجب افزایش مشکلات مردم شده بود اما شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین باوجود همه مشکلات، بر اجرای دقیق و فنی این پروژه تأکید داشتند.

مسئولان شهری ورامین طی سال‌های اخیر بارها بر اجرای این پروژه بر اساس طرح جامع شهری و تفصیلی تأکید کرده و نشان دادند که کیفیت را فدای زمان نمی‌کنند.

رییس شورای اسلامی شهرستان ورامین با اشاره به موضع شورای شهر در موضوع پل امام رضا(ع) اظهار داشت: شورای اسلامی شهر ورامین در کنار شهرداری، از منافع شهری و شهروندان ورامینی دفاع کرد.
 

 
محمد وصال پور افزود: شورای اسلامی شهر و شهرداری اعتقاد داشتند که اجرای غیر فنی و عدم انطباق پروژه با طرح جامع شهری و تفصیلی، مشکلات شهری ورامین را افزایش می‌دهد و به همین خاطر با تمام توان بر اجرای فنی پل امام رضا(ع) تأکید کردند.

وصال پور ادامه داد: خوشبختانه اتحاد و همدلی اعضای شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری ورامین، سبب شد تا پیمانکار این پروژه مجاب شود تا خواسته‌ها و نظرات مطرح‌شده را لحاظ کند و این امر زمینه‌ساز اجرای پل امام رضا(ع) به شکل کنونی شد.

مقاومت شهرداری موجب اجرای فنی و اصولی پل امام رضا(ع) شد
علی حیدریان شهردار ورامین با اشاره به تأخیر در اجرای فاز نخست پروژه پل امام رضا(ع) اظهار داشت: شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین، مقاومت بسیاری را طی چند سال اخیر برای اجرای درست و فنی پل امام رضا(ع) انجام داد.
 
وی با تأکید بر این نکته که مقاومت‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین به‌منظور حفظ منافع شهروندان صورت پذیرفته است، افزود: شرکت راه‌آهن به‌عنوان متولی پروژه، برنامه‌ریزی کرده بود که پلی به‌مانند پل کارخانه قند را بار دیگر در پل امام رضا(ع) اجرایی و عملیاتی کند.
حیدریان با اشاره به این نکته که پل امام رضا(ع) بر اساس طرح تفصیلی و جامع شهر ساخته‌شده است، ادامه داد: شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین نیز با ساخت پل امام رضا(ع) با دیوار بتنی مخالفت کرد و تلاش داشت تا طرحی درخور شأن شهروندان ورامینی اجرایی شود.

طرح تفصیلی و جامع شهری در احداث پل امام رضا(ع) لحاظ شده است
وی بیان داشت: شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین با اشاره به طرح تفصیلی و جامع شهری که توسط مسئولان و نهادهای مربوطه به امضا رسیده و تأییدشده، تأکید داشتند که باید این طرح‌ها در ساخت پل امام رضا(ع) مدنظر باشد.
 

حیدریان با اشاره به این نکته که شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین مقاومت خود را در ساخت فنی پل امام رضا(ع) تا حصول نتیجه ادامه داد، گفت: مقاومت شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین، سبب شد تا اجرای پل امام رضا(ع) به شیوه فعلی طراحی و به نتیجه برسد.
وی با تأکید بر دستاوردهای شهرداری و شورای اسلامی در ساخت پل امام رضا(ع) یادآور شد: هم‌اکنون فاز نخست پل امام رضا(ع) آماده‌شده است، به‌طوری‌که زیر این پل خالی بوده و می‌توان در حوزه‌های مختلف استفاده شود.

محوطه زیرین پل امام رضا(ع) برای ساخت فضای سبز و احداث پارکینگ آماده است
شهردار ورامین با اشاره به کارایی محوطه زیرین پل امام رضا(ع) یادآور شد: می‌توان از محوطه زیرین پل امام رضا(ع) برای گسترش فضای سبز، فضای ورزشی و احداث پارکینگ استفاده کرد و این امر خدمت بزرگی به شهروندان ورامینی محسوب می‌شود.
وی با اشاره به علت تأخیر در اجرای پروژه پل امام رضا(ع) تأکید کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین به‌هیچ‌عنوان، کیفیت را فدای زمان نکرد و اگرچه دو سال، شهروندان و شهرداری و شورای شهر در این راستا با مشکلات متعددی مواجه شدند اما امروز شاهد افتتاح پروژه باکیفیت شهری در ورامین هستیم که می‌تواند در توسعه شهری این منطقه مؤثر باشد.

نحوه ساخت پل امام رضا(ع) و تغییرات ایجادشده در آن به مردم اطلاع‌رسانی شود
حیدریان با تأکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی به مردم شهر ورامین در زمینه نحوه ساخت پل امام رضا(ع) اظهار داشت: مردم و شهروندان ورامینی باید اطلاع داشته باشند که قرار بود چه پروژه‌ای در این نقطه شهر افتتاح شود و مقاومت شهرداری و شورای شهر ورامین، چه تغییری در ماهیت این پروژه ایجاد کرد.
شهردار ورامین تأکید کرد: امروز پل امام رضا(ع) به‌عنوان یک پروژه مناسب شهری در اختیار شهروندان ورامینی قرارگرفته که می‌تواند درروند توسعه شهری منطقه مؤثر باشد.

ساخت فاز دوم پروژه پل امام رضا(ع) به‌زودی آغاز می‌شود

 
حیدریان در ادامه با اشاره به زمان آغاز فعالیت عمرانی برای ساخت فاز دوم پل امام رضا(ع) افزود: با افتتاح فاز نخست پل امام رضا(ع)، زمینه برای آغاز فعالیت عمرانی در فاز دوم این پروژه فراهم می‌شود.
وی با تأکید بر این نکته که اجرای دقیق و سریع فاز دوم پل امام رضا(ع) نیز توسط شهرداری و شورای اسلامی از پیمانکار پروژه مطالبه خواهد شد، ادامه داد: با افتتاح فاز نخست پروژه پل امام رضا(ع)، ترافیک بر روی این پل منتقل می‌شود تا به‌سرعت بسترهای لازم برای اجرای فاز دوم این طرح فراهم شود.
حیدریان تأکید کرد: بار دیگر از شهروندان و مردم ورامین که در طول اجرای پروژه پل امام رضا(ع) با مشکلات و سختی‌هایی مواجه شدند، عذرخواهی و تأکید می‌کنم که این تأخیرها به‌منظور حفظ منافع شهروندان و مقاومت برای اجرای طرح فنی در پروژه پل امام رضا(ع) صورت پذیرفته است.

به هر ترتیب، پروژه پل امام رضا(ع) به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهری ورامین به نتیجه نهایی رسیده است و افتتاح فاز نخست آن قدم مهمی در توسعه شهری دیار ۱۵ خرداد به حساب می آید.
شهروندان ورامینی انتظار دارند تا با پیگیری شهرداری و شورای اسلامی شهر، فاز دوم این پروژه نیز در کم ترین زمان ممکن آماده افتتاح شده تا پرونده خبرسازترین پل جنوب شرق استان تهران در سال های اخیر برای همیشه بسته شود.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.