| کد خبر: 103237 |

رئیس پلیس راهور پایتخت، خبر داد:

◄ طرح L. E. Z محدود به روز نیست

تین‌نیو| رئیس پلیس راهور پایتخت از شبانه روزی شدن اجرای طرح L.E.Z، خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، سید تیمور حسینی با اشاره به اجرای طرح LEZ از اول مهر ماه، اظهار داشت: از این به بعد هیچ یک از خودروهای فاقد معاینه‌فنی در هیچ ساعتی از شبانه روز اجازه ورود به محدوده طرح زوج و فرد را نخواهند داشت.

وی در ادامه، تصریح کرد: طرح LEZ از روز پنجشنبه اول مهر در پایتخت اجرا شده و خودروهای فاقد برگه‌ معاینه‌فنی معتبر اجازه ورود به محدوده زوج و فرد را ندارند.
 
حسینی با بیان این‌که «از شهریورماه خودروهای فاقد معاینه‌فنی در محدوده زوج و فرد به شکل ارشادی جریمه می‌شدند، افزود: همان‌طور که پیشتر اطلاع رسانی کرده بودیم از ابتدای مهرماه این خودروها جریمه شده و جریمه آنان دیگر به شکل ارشادی نخواهد بود.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تاکید بر این نکته که خودروهای فاقد معاینه‌فنی 500 هزار ریال جریمه خواهند شد، گفت: خودروهایی که وارد محدوده طرح زوج و فرد شوند توسط دوربین‌های کنترل محدوده زوج و فرد جریمه خواهند شد، البته این جریمه تنها مربوط به ساعات اجرای طرح زوج و فرد نیست بلکه در تمام ساعات شبانه روز جریمه توسط دوربین‌ها انجام خواهد شد، در واقع از نظر پلیس نداشتن معاینه‌فنی تخلفی است که در هر ساعت از شبانه روز باید با آن برخورد شود.
 
به گزارش روابط‌عمومی پلیس راهور، وی با اعلام این‌که بیش از 190 دروبین ورود خودروهای فاقد معاینه‌فنی به محدوده زوج و فرد را رصد می‌کند، درباره خودروهای فاقد معاینه‌فنی که ممکن است اقدام به خرید مجوز طرح ترافیک کرده باشند، نیز گفت: برابر قانون خودروهای فاقد معاینه‌فنی اجازه خرید طرح ترافیک راندارند بنابراین این خودروها نیز جریمه خواهند شد.
 
حسینی با اشاره به این نکته که در نقاط خارج از محدوده طرح زوج و فرد نیز کماکان ماموران پلیس راهور به شکل دستی خودروهای فاقد معاینه‌فنی را جریمه می کنند که مبلغ جریمه برای این خودروها نیز همان50 هزار تومان است، ابراز داشت: خودروهای دارای معاینه‌فنی معتبر نیز برای ورود به محدوده زوج و فرد در ساعات اجرای طرح باید رقم سمت راست پلاک خود را با روزهای زوج و فرد تطبیق بدهند.
 
به گفته وی، طرح زوج و فرد که در هسته مرکزی پایتخت اجرا می‌شود، از شمال تهران تا بزرگراه شهید همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب تا بزرگراه بعثت و از غرب تا بزرگراه های شهید نواب و شهید چمران ادامه دارد ضمن این‌که در نیمه دوم سال نیز برای تسهیل تردد شهروندان ساعت اجرای آن با دو ساعت کاهش از ساعت 19 به 17 رسیده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.