| کد خبر: 80046 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ وزرات کشور و تمدید نوسازی تاکسی های فرسوده

تین نیوز | معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از رایزنی با وزارت کشور به منظور تمدید زمان ثبت نام تاکسی های فرسوده شامل طرح نوسازی خبر داد و گفت: به همین منظور با وزارت کشور رایزنی شده که با توجه به پرشدن تنها نیمی از ظرفیت در نظر گرفته شده در کل کشور برای طرح نوسازی، مهلت ثبت‌نام مجددا تمدید شود. در عین حال انتظار داریم با مساعدت این وزارتخانه خودروهای سال ۸۴ نیز مشمول این طرح شوند.
 
 سید جعفر تشکری هاشمی  در گفتگو با تین نیوز، با اشاره به اینکه ثبت نام جایگزینی 90 هزار تاکسی فرسوده کشور از 12 بهمن ماه آغاز شده است، گفت: با توجه به تمدید صورت گرفته تا عصر روز گذشته بیش از 8 هزار و 174 مالک تاکسی فرسوده شهر تهران در دفاتر پیشخوان دولت حاضر و در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده ثبت‌نام کرده‌اند.
 
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به این مطلب که  در این طرح تاکسی فرسوده به خودروهایی اطلاق می‌شود که عمر آنها بیش از 10 سال باشد، گفت: متاسفانه خودروهای تاکسی تولید سال 84 مشمول این طرح نیستند.
 
وی تصریح کرد: با وزارت کشور رایزنی شده که با توجه به پرشدن تنها نیمی از ظرفیت در نظر گرفته شده در کل کشور برای این طرح، مهلت ثبت نام مجددا تمدید شود. در عین حال انتظار داریم با مساعدت وزارت کشور خودروهای سال 84 نیز مشمول این طرح شوند.
 
به گفته تشکری هاشمی در صورت مشمول شدن خودروهای فرسوده سال 84 در این طرح بیش از 5 هزار خودروی فرسوده دیگر شهر تهران نیز می‌توانند نوسازی شوند.
 
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه بسیاری از تاکسیرانان نیز استقبالی برای نوسازی نشان نداده‌اند، گفت: با توجه به اینکه نوسازی تاکسی‌های فرسوده از سویی احقاق حقوق شهروندی نیز محسوب می‌شود، شهرداری تهران پیگیر حق و حقوق شهروندان بوده و مصوباتی خواهیم داشت تا آن دسته از تاکسیرانانی که تمایل به نوسازی ندارند نیز در این طرح شرکت کنند.
 
وی با بیان اینکه برخی تاکسی داران معتقدند تسهیلات ارایه شده سنگین بوده است، تصریح کرد: دوران وام‌های 4 درصد پایان یافته و در شرایطی که تسهیلات بانک‌ها با سودهای کلان تر ارایه می‌شود، سود 16 درصد برای نوسازی تاکسی‌های منطقی به نظر می‌رسد، البته شهرداری تهران تلاش می‌کند در کنار تسهیلات بانکی، کمک های دیگری نیر به رانندگان تاکسی بکند.
 

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.