| کد خبر: 74331 |

شهرداری به شرط حمایت دولت موافق افزایش کرایه ها نیست

تین نیوز | معاون شهردار تهران گفت: عدم افزایش نرخ کرایه ها در بخش حمل و نقل عمومی مورد خواست و تایید مدیریت شهری است، اما این مهم تنها با حمایت های همه جانبه دولت ممکن است.
 
سیدجعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه نرخ کرایه حمل و نقل عمومی از دو پارامتر تورم سالانه و افزایش قیمت سوخت تاثیر می گیرد، گفت: براساس اعلام بانک مرکزی همه ساله نرخ تورم سالانه اعلام می شود که برافزایش قیمت کالاها، خدمات و دستمزدها تاثیرگذار است. گرچه در بخش حمل ونقل عمومی تاثیر تورم سالانه بسیار بیشتر مشهود است اما تلاش می شود در تعیین نرخ حمل ونقل عمومی کمترین تورم و شاخص وزارت کار لحاظ شود.

وی با تاکید بر اینکه طی سال گذشته بنزین ۴۰۰ تومانی و ۷۰۰ تومانی رانندگان تاکسی را از دست دادیم و تک نرخی شدن سوخت را شاهد بودیم، گفت: اکنون یک راننده تاکسی مانند یک خودروی شخصی بی بهره از هیچ یارانه حمایتی، چرخه خدمات رسانی به شهروندان را به عهده دارد. در عین حال که تامین معیشت خانواده اش را نیز نباید از یاد ببریم.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه لایحه تعیین نرخ حمل ونقل عمومی طی هفته جاری به شهرداری تهران و پس از آن به شورای اسلامی شهر ارایه می شود، تصریح کرد: در لایحه پیشنهادی تورم سالانه و تاثیر افزایش قیمت سوخت  لحاظ شده است. لذا انتظار داریم شورای اسلامی شهر تهران با در نظر گرفتن تاثیر افزایش نرخ سوخت و تورم سالانه نرخ کرایه حمل ونقل عمومی را تصویب کند.

تشکری هاشمی در مورد اظهارنظر برخی مسئولان مبنی بر اینکه کرایه حمل و نقل عمومی و تاکسی‌ها به هیچ وجه افزایش نخواهد یافت، گفت: راننده ها و خانواده هایشان جمعیتی چندین هزار نفری را در تهران شکل می دهند که نمی توان این قشر عظیم را جزو مردم ندانست و تمام بار افزایش قیمت سوخت را بر دوش آنها انداخت.    

وی با بیان اینکه دولت زمانی می تواند از افزایش نرخ کرایه های جلوگیری کند که به طور کامل ما به التفاوت افزایش نرخ سوخت برای حمل و نقل عمومی را جبران کند، تصریح کرد: مسئولان اگر خواهان عدم افزایش نرخ کرایه ها در بخش حمل و نقل عمومی و تحت فشار قرار نگرفتن مردم هستند باید ما التفاوت قیمت سوخت را به نوعی جبران کنند، نه اینکه صورت مساله پاک شود.

معاون شهردار تهران ادامه داد: عدم افزایش نرخ کرایه ها در بخش حمل و نقل عمومی مورد خواست و تایید مدیریت شهری نیز است، چون هر چه میزان کرایه ها کمتر باشد تمایل به استفاده از وسایل نقلیه عمومی بیشتر خواهد شد اما این مهم تنها با حمایت های همه جانبه دولت و پرداخت ما التفاوت افزایش قیمت سوخت و هزینه ها ممکن است.

تشکری هاشمی افزود: نمی توانیم به رانندگان و بخش خصوصی بگوییم که شما هم به مردم خدمات رسانی مناسب داشته باشد و هم ضرر کنید، لذا چنانچه دولت  برای جبران هزینه های رانندگان تاکسی یارانه ای را لحاظ کند، پیشنهاد عدم افزایش نرخ حمل ونقل عمومی منطقی است.

وی تاکید کرد: با توجه به چشم اندازی که طی این سالها از دولت بر جای مانده، رانندگان تاکسی مورد بی مهری دولت قرارگرفته اند، به طوری که بیمه رانندگان تاکسی قطع شده،  بنزین شان تک نرخی شده، وام خودرو به تاکسی داران داده نشده و همچنان امیدی به حمایت دولتی نداریم.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.