| کد خبر: 57138 |

عضو شورای شهر تهران پیشنهاد کرد:

احداثپارکینگ‌های زیرسطحی جهت حل مشکل ترافیک پایتخت

تین نیوز | يك عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران از بحران آب و مشكل ترافيك و آلودگي هوا به عنوان دو مسأله اصلي پايتخت نام برد و گفت: در حال حاضر دو سوم ظرفيت خيابان‌هاي تهران به پاركينگ اختصاص پيدا كرده و براي ساماندهي اين مشكل در این کلانشهر، بايد همانند شهرهاي بزرگ دنيا همچون لندن، رم و پاريس، پاركينگ‌هاي زيرسطحي احداث كنيم.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، غلامرضا انصاري افزود: بايد ساماندهي وضعيت كنوني تهران را جدي بگيريم و اصلاح وضعيت پاركينگ‌ها و ارتقاي فرهنگ زيست محيطي را در دستور كار قرار دهيم و فضاي موجود اين كلان‌شهر را با مجموعه اقدامات اصلاحي، بهبود ببخشیم.

وي با اعلام اين كه در شرايط كنوني،‌ توسعه حمل و نقل عمومي به ويژه مترو، ساماندهي پاركينگ‌ها و محدود كردن استفاده از وسايل نقليه شخصي مي‌تواند وضعيت تهران را بهبود ببخشد، تأكيد كرد: از سوي ديگر، استفاده از خودروهاي برقي و هيبريدي مي‌تواند مشكل ترافيك و آلودگي هواي تهران را كاهش دهد.
دكتر انصاري از طرح انتقال پايتخت به عنوان طرحي كه شدني نيست، نام برد و گفت: انتقال پايتخت، ممكن است 10 درصد از مسائل و مشكلات تهران را حل كند اما 90 درصد از مسائل و مشكلات اين كلان‌شهر، ربطي به پايتخت بودن آن ندارد.

عضو شوراي اسلامي شهر تهران در پايان با تأكيد بر اين كه 10 ميليون شهروند ساكن تهران، چه اين شهر پايتخت باشد و چه نباشد، به عنوان شهروند حق دارند از يك زندگي مناسب با حقوق شهروندي خوب برخوردار باشند، خاطرنشان كرد: همه مسائل و مشكلات تهران به دليل پايتخت بودن آن نيست و بخشي از آن به مهاجرپذيري اين كلان‌شهر باز مي‌گردد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.