| کد خبر: 44052 |

◄ دریافت عوارض از معابر شهری، قانونی است / ساخت بزرگراه ۱۲ کیلومتری شهید متوسلیان، فقط با سرمایه بخش خصوصی

تین نیوز | رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت: تامین اعتبار برای ساخت بزرگراه شهید متوسلیان باید از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی صورت پذیرد و حتی یک ریال هم از طریق تهاتر یا فاینانس در این زمینه، هزینه نخواهد شد.

اقبال شاکری در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به مراحل مطالعاتی و نحوه ساخت بزرگراه شهید متوسلیان اظهار داشت: شورای شهر تهران با مطالعات انجام گرفته بر روی این پروژه مخالف نیست اما روش ساخت آن باید به صورت B.O.T توسط بخش خصوصی انجام شود.

وی افزود: پیشنهاد دهنده این طرح خود شهرداری بوده است و در این میان برخی، تامین هزینه ها را منوط به اخذ فاینانس گذاشته اند.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران تاکید کرد: باید گزارش این پروژه از لحاظ هزینه-فایده، ارزیابی اقتصادی، زیست محیطی و ترافیکی از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک و فنی-عمرانی شهرداری تهران در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ارائه و مورد بررسی قرار گیرد.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: حتی در صورت تصویب، این پروژه در اولویت قرار نخواهد گرفت و به هیچ وجه حتی یک ریال هم از طریق تهاتر یا فاینانس نباید در این مورد هزینه شود. لذا تامین اعتبار باید از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی صورت پذیرد.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار تین نیوز مبنی بر نحوه بازگشت سرمایه بخش خصوصی و قانونی بودن اخذ عوارض از معابر شهری بیان داشت: بازگشت سرمایه بخش خصوصی از طریق دریافت عوارض عبوری صورت می گیرد. همچنین در قانون برنامه 5 ساله به شهرداری تهران اجازه اخذ عوارض از بزرگراه ها، تونل ها و برخی شریان ها داده شده است.

گفتنی است طرح ساخت بزرگراه شهید متوسلیان از انتهای بزرگراه صیاد شیرازی و میدان سپاه تا ابتدای بزرگراه آزادگان، به طول تقریبی 12 کیلومتر از سوی شهرداری تهران پیشنهاد شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مجید بابایی 0 0

    هر تصمیمی که روند توسعه معابر را تسریع نماید به معنای تضعیف بخش حمل و نقل عمومیست. اینکه سرمایه گذاری ها توسط بخش خصوصی و بصورت درامد و هزینه صورت گیرد حرف درستی است اما اینکه حل معضل حمل و نقل در شهری مثل تهران را در چارچوب توسعه معابر و بزرگراه ها ببینیم تصمیم بسیار خطرناک و غیرمسولانه ای است. حمل و نقل عمومی تنها راه چاره غلبه بر مشکلات حمل و نقل شهری و آلودگی هواست. تجربه ساخت معابر, تونل ها و بزرگراه ها نظیر پل صدر و تونل نیایش جلوی دید ما هست. ترافیک مهلک این دو پروژه بر کسی پوشیده نیست. دوستان در شورای شهر و شهرداری قوانینی مصوب کنند که سرمایه گذاری در حمل و نقل عمومی را گسترش دهد. ساختن جاده و بزرگراه نه تنها افتخاری نصیب ما نمی کند بلکه مدیون آیندگان خواهیم شد که چرا منابع محدود کشور را در مسیری غلط مصرف کرده ایم.

  • زن بابای ناصر الدین شاه 0 0

    مردم چند بار باید عوارض بپردازند برادر اقبال بهتر از کسر بودجه شهرداری و برادر قالیباف را با مبارزه واقعی با فساد افسار گسیخته در شهردار جبران نمائید نه با جیب خالی مردم

  • بامداد 0 0

    سخنان آقای مجید بابایی در خور توجه و تامل مسئولان محترم است