| کد خبر: 27127 |

◄ فرصت چهارماهه به شهرداری بابت ارائه برنامه مدیریت بحران در مترو

تین نیوز | سخنگوی شورای شهر از مهلت چهارماهه شورا به شهرداری تهران برای ارائه لایحه ای منوط به تدوین برنامه برای آمادگی مترو در مواقع بحران خبر داد.

 به گزارش خبرنگار تین نیوز، رضا تقی پور سخنگوی شورای شهر تهران روز یکشنبه چهارم آبان در نشست خبری در ساختمان شورای شهر تهران با اشاره به دستور جلسه امروز، از تصویب طرح دو فوریتی الزام شهرداری برای تدوین برنامه عملیات مدیریت بحران در مترو خبر داد و گفت: در پی حوادث اخیر در متروی تهران، شهرداری موظف است ظرف مدت چهار ماه پیشنهادهای خود را برای پیش‌بینی و پوشش حوادث احتمالی در مترو به شورای شهر ارائه کند.
 
 تقی پور در ادامه از حضور شهردار تهران در جلسه روز سه‌شنبه برای بررسی وضعیت بوستان مادر خبر داد.
 
سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به ساختار مترو و همچنین احتمال بروز حوادث پیش‌بینی شده و غیرپیش‌بینی شده که عامل انسانی در آن دخلی ندارد، بیان داشت: براساس این طرح، شهرداری تهران ملزم شد ظرف مدت چهار ماه نسبت به تهیه طرحی همه‌جانبه در مورد پیش‌بینی و پیشگیری از حوادث مترو با همکاری سازمان‌های مربوطه طراحی کند که با همه الگوهای جهانی مرتبط باشد.
 
وی افزود: در این جلسه مقرر شد که گزارش پیشرفت 49 تبصره بودجه 93 قرائت شود اما از آنجایی که تاکنون این کار انجام نشده بود، اعضا در مورد قالب و شکل گزارش‌نویسی نظرات خود را بیان کردند.
 
تقی‌پور با اشاره به دستورات بازمانده از بررسی در جلسه امروز خاطرنشان کرد: قرار بود طرح الزام شهرداری به تدوین برنامه مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی پایتخت بررسی شود، همچنین قرار بود اصلاحیه عوارض توسعه حمل و نقل ریلی که شهرداری این لایحه را تقدیم شورا کرده بود، مورد رسیدگی قرار گیرد اما به دلیل ضیق وقت این هم امکان‌پذیر نبود.

تقی پور ضمن ابراز بی‌اطلاعی اعضای شورای شهر از گزارش تفریغ بودجه نیز گفت: تفریغ بودجه یک کار کارشناسی است و اقدامی رسانه‌ای و عمومی نیست. زیرا برای تفریغ بودجه تعدادی حسابرس از سوی شورا به منظور بازبینی تمامی سندهای شهرداری انتخاب می شوند.

وی افزود: این حسابرس‌ها کار حجیمی در پیش دارند به گونه‌ای که باید سندهای شهرداری را به صورت اتفاقی(random) انتخاب و مجددا مورد بازبینی، سپس مغایرت‌ها را استخراج کرده و در صورت بروز مغایرت این مباحث در صحن علنی شورا در اختیار دیگر اعضای شورا قرار دهند.
 
سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به نتایج رسیدگی در خصوص پرونده بوستان مادر یادآور شد: منظور از بوستان مادر قطعه زمینی در بلوار آیت‌الله کاشانی است که قرار شد این مساله در روز سه‌شنبه و در صحن علنی با حضور شهردار تهران مورد بررسی قرار گیرد.

وی در مورد سرانجام نامه اعضای شورای شهر به قوه قضاییه در مورد بوستان مادر نیز گفت: این نامه در دست تهیه است.
 
تقی‌پور با بیان اینکه "ساخت  ادامه بزرگراه سیاد شیرازی جزو مصوبات نبوده است" اذعان داشت: ممکن است ساخت ادامه بزرگراه در طرح تفصیلی دیده شده باشد که در این صورت نیاز به طرح مجدد نیست، اما باید بودجه و اعتبارات این مساله در شورا مطرح شود.
 
سخنگوی شورای شهر تهران در مورد استاندارد دکل‌های مخابراتی تاکید کرد: این بحث معضلی است که در مقاطع مختلف سیاسی تغییرات بسیاری داشته است. اما مدیریت شهری بر این اعتقاد است که سیمای شهر از دکل‌های فلزی که موجب زشتی شهر می‌شوند، عاری شود و ساماندهی دکل‌ها ظرف سه تا چهار ماه اخیر از الزامات شورا بوده است.
 
تقی‌پور در مورد راهکار معضل آلودگی هوا نیز گفت: بنده عضو کمیسیون حمل و نقل در شهرداری تهران هستم و باید بگویم از نظر مباحث علمی و تئوری هماهنگی‌هایی صورت گرفته اما نکته این است که این داستان فراتر از بحث مدیریت یکپارچه است، چرا که تصور کنید شهرداری تهران تردد خودروهای یورو 4 را تصویب می‌کند اما وزارت مربوطه که کنترل واردات را در دستور کار دارد، چنین تکلیفی برای خود قائل نیست و یا وزارت دیگر امکان تامین بنزین یورو4 را ندارد و حالا تکلیف دستگاه مربوطه چیست؟
 
سخنگوی شورای شهر تهران در پایان با اشاره به لایحه‌ مجلس در نحوه انتخاب شهردار و تغییر در نظام مدیریت شهری و حذف شوراها خاطرنشان کرد: مدیریت شهری تهران در حال بررسی لایحه است؛ اما طبق قانون، شوراها چهارمین رکن نظارت پس از سه قوه محسوب می شوند و من به عنوان یکی از اعضای شورای شهر در مورد هرچیزی که نقش شورا را تضعیف کند، مخالفم و مخالف این هستم که حقی از شورا به یکی از سه قوا منتقل شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.