| کد خبر: 18410 |

پس از مصوبه قریب الوقوع شورای شهر تهران صورت گرفت

◄ تغییر نام خیابان شهید " ناطق نوری " به " کودکان غزه "

تین نیوز | ساعاتی پس از تصویب تغییر نام خیابان روبروی دفتر سازمان ملل متحد از سوی شورای شهر تهران به "کودکان غزه"، تابلویی به این نام، در ابتدای خیابان "شهید ناطق نوری" نصب شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جنایت کودک کشی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه طی هفته های اخیر و تجمع مردم در مقابل دفتر سازمان ملل در صبح امروز در تهران پیشنهاد داد خیابان روبروی دفتر سازمان ملل متحد به نام کودکان غزه نامگذاری شود. در ادامه نیز این پیشنهاد وی، مورد تایید اعضا قرار گرفت و تصویب شد.

اما اسماعیل دوستی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ضمن اعتراض به این نوع پیشنهاد و تصمیم گیری خطاب به رئیس شورا گفت: شما طوری پیشنهادات را مطرح می کنید که هیچ کس جرات رای ندادن ندارد.

وی با اشاره به نحوه تغییر نام محلات و معابر شهر تصریح کرد: تغییر نام  معابر اصول و مقرراتی دارد که باید از سوی کمیته نامگذاری و از لحاظ قانونی پیگیری شود، حتی زمانی که تمامی اعضا با آن موافق باشند. 

گفتنی است بر اساس پیگیری های خبرنگار تین نیوز از دفتر سازمان ملل متحد در تهران، امروز ظهر در حین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، تابلوی خیابان کودکان غزه بر روی خیابانی که همه آن را بلوار شهرزاد می نامند، دیده شده است.

اما این پایان کار نبود، زیرا پس از پیگیری شهرداری منطقه 3، اسکندری دبیر کمیسیون معابر در این باره به تین نیوز گفت: بدون اطلاع شهرداری این منطقه تابلویی به نام "کودکان غزه" در ابتدای خیابان "شهید ناطق نوری" و دقیقا زیر تابلوی خیابان از سوی نهاد و سازمانی که هویت آن همچنان مشخص نیست، قرار گرفته بوده است.

وی افزود: در همین راستا، شهرداری منطقه 3 پس از رویت این مسئله دستور کندن تابلو را صادر کرد، زیرا هیچگونه مصوبه رسمی از سوی شورای شهر به شهرداری تهران و از آنجا به شهرداری منطقه جهت اجرا، ابلاغ نشده است.

اسکندری خاطرنشان کرد: خیابان شهید ناطق نوری به فرهنگسرای رسانه منتهی می شود و در زمان ورود به بلوار شهرزاد، یک لاین به نام شهید برادران پورمشکانی و لاین دیگر به نام شهید عطایی عقدایی است که دفتر سازمان ملل در آنجا قرار دارد.

همچنین آقابیگی مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه 3 تهران با اشاره به عدم انجام روال اداری و قانونی برای تغییر نام خیابان شهید ناطق نوری بیان کرد: این اقدام می تواند موجب نارضایتی خانواده شهید ناطق نوری و همچنین مردم محله شود؛ به طوری که اگر بررسی های لازم و روال طبیعی طی می شد مکان مناسب تر و نزدیک تری به دفتر سازمان ملل برای کودکان غزه در نظر گرفته می شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • saeed 0 0

    دیگه این از اون کارای بی جهت همیشگی هست بابا لطف کنید خیابون جدید بسازید بعد اسمشو هرچی خواستید بزارید اینقدر مردمو با اینکارا سرگردون نکنید