| کد خبر: 167755 |

◄ «شهر شیشه‌ای» چه تاثیری بر فعالیت شهرداری تهران دارد؟

انتشار عمومی اطلاعات سامانه شهرسازی سومین محور طرح شهرداری تمام شیشه‌ای است که تحقق آن را از آذرماه سال گذشته پیگیر بودیم.

تین نیوز

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران، از تلاش شورا برای تحقق طرح شهرداری تمام شیشه‌ای و نظارت 14 میلیونی مردم و متخصصان بر فعالیت‌های اقتصادی شهر، خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، بهاره آروین با اشاره به رونمائی از سایت شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی شهرداری تهران در واپسین روزهای حضور دکتر نجفی در شهرداری، گفت: انتشار عمومی اطلاعات سامانه شهرسازی سومین محور طرح شهرداری تمام شیشه‌ای است که تحقق آن را از آذرماه سال گذشته پیگیر بودیم.

وی به این نکته پرداخت که در حال حاضر منتظر تغییرات مدیریتی با حضور افشانی در شهرداری تهران هستیم تا تحقق توافقات پیشین را به مانند گذشته دنبال کنیم.

او یادآور شد: مهم‌ترین پیش‌نیاز این رویکرد، ایجاد شفافیت اطلاعات برای تمام شهروندان است این طرح در وهله نخست به دنبال عملی ساختن چهار اقدام است که شفافیت اطلاعات سرلوحه آن می‌تواند باشد.

آروین در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتشار آنلاین اطلاعات معاملات شهرداری و توجه ویژه به آن در ارائه اطلاعات به شهروندان تهرانی اشاره کرد و گفت: انتشار آنلاین اطلاعات تغییر کاربری‌ها، پایان‌ کارها، مجوزها و انتشار آنلاین کمک‌ها و ردیف بودجه‌های شهرداری در خصوص نهادهای فعال در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز موارد دیگری است که مورد اتفاق نظر اعضای شورای شهر در این طرح است.

عضو شورای شهر تهران، شفافیت اطلاعات برای همه شهروندان را محور اصلی طرح «شهرداری تمام شیشه‌ای» دانست و افزود:  در اختیار قرار دادن اطلاعات شهرداری برای مردم از جمله بودجه، واگذاری پروژه‌ها، مجوزها و کاربری‌ها و تمام اطلاعات مشابه به جای صرف در اختیار گذاشتن اطلاعات نزد مدیران شهری، برای کاهش تخلفات در این بخش هدف دیگری است که شورا از تلاش برای شفاف‌سازی فعایت اقتصادی در شهرداری دنبال می‌کند.

وی بکارگیری پتانسیل‌ شهروندان در اداره شهر را هدف دیگری از دسترسی به شهر شیشه‌ای دانست و گفت: در گذشته دستیابی مردم و اعضای شورای اسلامی شهر تهران به اطلاعات معاملات شهرداری امکان‌پذیر نبود اما در دوره مدیریت جدید شهری به شدت مورد توجه قرار گرفت و حتی این تلقی وجود دارد که شورای شهری موفق است که دسترسی بیشتر و پیوسته‌تری به اطلاعات مالی شهرداری داشته باشد.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر تهران، با اشاره به ضرورت دسترسی همه شهروندان به این اطلاعات که یک نظارت سراسری، پایدار و توانمند را ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: قطعاً نظارت 14 میلیون نفری بر معاملات شهرداری بر توانمندی نظارت اعضای شورای شهر و افراد متخصص بر بهتر شدن روند معاملات شهرداری خواهد افزود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.