| کد خبر: 167150 |

◄ معرفی 130 پروژه شهری جهت توجیه مطالعات محیط زیستی

معرفی صدو سی پروژه عمرانی و زیر بنایی در سال 97 به مرکز محیط‌زیست جهت مطالعات توجیه محیط زیستی پروژه‌ها قبل از اجرا انجام شد.

تین نیوز

رئیس مرکز مدیریت محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از معرفی 130 پروژه عمرانی و زیر بنایی در سال جاری به مرکز محیط‌زیست جهت مطالعات توجیه محیط زیستی پروژه‌ها قبل از اجرا خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز وبه نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، صدرالدین علی‌پور رئیس این مرکز با اشاره به اینکه رویکرد جهانی توسعه شهرها، توسعه پایدار یعنی حداکثر استفاده از حداقل منابع با کمترین آسیب به محیط‌زیست است،گفت: توسعه‌ای که ضمن تأمین زیرساخت‌های کلیدی شهرها، ملاحظات محیط زیستی، اقتصادی و اجتماعی در نظر گرفته‌شده باشد و درنهایت منجر به افزایش کیفیت زندگی شهروندان، ایجاد شهری پایدار و زیست پذیر برای نسل کنونی و نسل‌های آینده شود.        

وی در ادامه افزود: در این راستا شورای شهر تهران در سال 1386 مصوبه‌ای را مبنی بر الزام شهرداری تهران به انجام مطالعات محیط زیستی، اجتماعی و اقتصادی پروژه‌های عمرانی و زیربنایی را تصویب نمود که آیین‌نامه اجرایی آن در سال 1387 برای شهرداری تهران لازم‌الاجرا شد.

علی پور اظهار کرد: در سال 1397 تاکنون بیش از 130پروژه از مجموعه معاونت‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و مناطق 22گانه شهرداری تهران به این مرکز معرفی‌شده است، که کمیته فنی غربال‌گری پروژه‌های مشمول مطالعات توجیه محیط زیستی پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در 6 جلسه تشکیل و نسبت به غربال‌گری پروژه‌ها اقدام خواهد شد که نخستین جلسه آن مقارن با هفته محیط‌زیست خواهد بود.  

رئیس مرکز مدیریت محیط‌زیست شهرداری تهران افزود: ماده چهارم، پنجم و ششم این آیین‌نامه، مرکز محیط‌زیست شهرداری تهران را موظف به تشکیل کمیته فنی مطالعات محیط زیستی( غربالگری) برای شناسایی پروژه‌های موردنیاز به این مطالعات نموده است.

نمایندگان مرکز مدیریت محیط‌زیست و توسعه پایدار، معاونت فنی و عمرانی، معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و مشاورین شورای اسلامی شهر تهران اعضای اصلی این کمیته فنی را تشکیل می‌دهند، بدیهی است برحسب ضرورت  نوع و یا محل پروژه، اعضای دیگری به‌عنوان مدعو در جلسه حضور خواهند داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.