| کد خبر: 166623 |

◄ آیا منبع مالی جدیدی برای اداره تهران تعریف شده است؟

بدون تردید برای ایجاد اعتماد پایدار، باید در جهت آگاه کردن مردم از اهداف، وظایف، ماموریت‌ها، عملکردها و خدمات مدیریت شهری گام برداشت و در کنار آن، بخشی از بارمالی شهروندان را نیز کاهش داد.

تین نیوز

رعایت الزامات و اقتضائات شهرنشینی از ضرورت‌هایی است که در صورت فقدان و یا کم توجهی به آن، هزینه‌های جدی و سنگینی را برای شهر نشیان در پی خواهد داشت، این موضوعی بود که کارشناس امور شهری به توضیح آن پرداخت.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز،  ناصر رمضانی اظهار کرد: عوارضی که از سوی مردم پرداخت می شود، بخشی از درآمدهای شهرداری را تشکیل می‌دهد اما این، تمام هزینه‌های نهادی گسترده را که قرار است هر روز شهر را بیشتر و بهتر بسازد و زیرساخت‌های آن‌ را توسعه دهد، پوشش نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: با یک نگاه اجمالی به هزینه‌های سنگینی که بر مدیریت شهری تحمیل می‌شود، مشخص است که با توجه به امکانات و منابع موجود راهی جز مشارکت شهروندان در اداره شهر نیست و این موضوع با گفته‌های شهردار جدید تهران چندان تناسبی ندارد که خواسته تا هزینه اداره شهر بر مردم تحمیل نشود.

رمضانی با تاکید بر این مهم که، بدون شک برای تحقق مشارکت مردم باید با تمام توان اعتمادسازی کرد، گفت: بدون تردید برای ایجاد اعتماد پایدار، باید در جهت آگاه کردن مردم از اهداف، وظایف، ماموریت‌ها، عملکردها و خدمات مدیریت شهری گام برداشت و در کنار آن، بخشی از بارمالی شهروندان را نیز کاهش داد.

به گزارش تین‌نیوز، شهردار تهران در اولین جلسه کاری خود تأکید کرده است که درآمد شهر نباید به مردم تحمیل شود.

 محمدعلی افشانی گفته است: اولین سؤالی که باید به آن پاسخ بدهیم، این است که چرا به رغم تلاش های صورت پذیرفته، نارضایتی در بین مردم زیاد است. مشارکت مردم بر مبنای اعتماد آن ها به مدیریت شهری حاصل می‌شود و اگر اعتماد مردم به شهرداری تهران جلب شود، آن گاه در اداره شهر کمک و مشارکت می‌کنند.

شهردار تهران تصریح کرده: هماهنگی و تحکیم ارتباطات با حاکمیت، دولت، مجلس، قوه قضاییه، مردم و رسانه ها ضروری است، شعار سال یعنی «حمایت از کالای داخلی» باید مو به مو اجرا شود و مدیریت شهری در جهت تقویت تولید داخلی حرکت خواهد کرد.

وی هم‌چنین افزوده است: ایجاد امید در جامعه به عنوان یک هدف مهم در دستور کار مدیریت شهری خواهد بود کارهایی را که انجام می دهیم، بدون بزرگنمایی و صادقانه به مردم منتقل کنیم و با آنها در میان گذاریم و تأمین درآمد شهر و شهرداری تهران باید بدون ایجاد فشار به مردم حاصل شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.