| کد خبر: 165535 |

◄ دوره سفارش‌پذیری و مصلحت‌اندیشی در شهرداری تهران گذشته است

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران بابیان اینکه دوره مماشات، مصلحت‌اندیشی،رودربایستی و پذیرش سفارش گذشته، گفت: باید از هرگونه رانت در بخش‌های اجرایی این نهاد جلوگیری شود.

تین نیوز

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران در نشست سراسری مدیران بازرسی شهرداری تهران با موضوع «افزایش کارایی و اثربخشی در سایه مبارزه با فساد» گفت: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه هشت ماده‌ای اردیبهشت سال 80 از همه مسئولین در قوای سه‌گانه خواستند تا برای مبارزه با فساد در کشور تلاش کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران، محمدجواد شیرازی گفت: سازمان بازرسی شهرداری تهران علاوه بر مبارزه با مفاسد و محور قرار دادن منویات رهبر معظم انقلاب، تدابیر و سیاست‌های لازم را برای پیشبرد اهداف خود مدنظر داده که ازجمله این تدابیر می‌توان به مشارکت فعال در فرایند برنامه سوم با استفاده از معاونت‌ها و بازرسین مناطق، ارتقا و تقویت توان بازرسی از طریق آموزش و سازمان‌دهی جدید بازرسین با استفاده از استقرار تیم‌های بازرسی در مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری است.

وی،شایسته‌سالاری، شناسایی و ارتقای نخبگان را یکی دیگر از هدف‌گذاری‌های سازمان بازرسی عنوان کرد و افزود: کارشناسان و نیروهای جوان باتجربه و خبره سازمان که شایستگی ارتقا رادارند، سازمان‌دهی خواهند شد و از وجود آنان در حوزه‌های مختلف بهره گرفته می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با اشاره به ایجاد نظام‌نامه نظارت و بازرسی با همکاری همه مدیران این حوزه خاطرنشان کرد: ما منتظر ایده‌ها و نظرات همکاران سازمان بازرسی و حتی مدیریت و بدنه شهرداری هستیم، چراکه معتقدیم اگر سازمان بازرسی وظیفه ذاتی خود را با 2 هدف چابک سازی و حرکت به سمت کوچک کردن سازمان و استفاده از شایستگان، نخبگان و افراد امین و پاک دست انجام دهد، این موضوع می‌تواند قدم مهمی برای حل بسیاری از مفاسد در شهرداری باشد.

شیرازی با اشاره به برخی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان در سال 97 گفت: در این سال وظایف جاری مناطق همچون گذشته و طبق برنامه انجام می‌شود، همچنین بازدیدهای نوبه‌ای در مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه عملیاتی خواهد شد.

وی، با اولویت قرار دادن رسیدگی به شکایات واصله مردمی در دوره‌های مختلف، محور بعدی فعالیت‌های بازرسی را نظارت بر مصوبات و عملکردهای موسسه‌ات و شرکت‌ها، بررسی تخلفات و جرایم بنا به مورد و ارزیابی و نظارت بر میزان پیشرفت برنامه دوم شهرداری باهدف تهیه و تدوین بهتر برنامه سوم مطرح کرد.

شیرازی نسبت به نظارت بر عملکرد انتصابات مدیران تأکید و تصریح کرد: ما احساس می‌کنیم در این بخش خلأ جدی وجود دارد و بحث انتخاب مدیران باید حتماً بازنگری شود، مدیران و کارشناسان پاک دست می‌توانند سلامتی را به یک سازمان تزریق کنند.

وی بابیان اینکه دوره مماشات و مصلحت‌اندیشی گذشته افزود: در انتخاب مدیران باید رودربایستی، ارتباط، سفارش و وابستگی‌های حزبی، جناحی و سیاسی کنار گذاشته شود و متخصصین، شایستگان و افراد متعهد به کار گرفته شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.